José Elías, l'amo d'Audax, ha comprat el 100% de la cadena d'aliments congelats La Sirena a través del seu grup Excelsior Times, amb la finalitat d'impulsar el seu creixement i expansió al mercat espanyol. Segons ha informat la companyia, el nou propietari farà efectiva la seva entrada aquest mes de juliol.

Amb la compra de La Sirena, José Elías entra a l'àrea d'alimentació i segueix operant altres quatre línies de negocis: energies renovables, infraestructures, telecomunicacions i medicina. Per a Elías, "La Sirena és una gran marca i una oportunitat per contribuir, al costat de l'actual equip directiu, a impulsar i accelerar el pla estratègic que va iniciar fa tres anys".

foto 3228025 (1)

L'empresari i nou propietari de La Sirena José Elías. / ACN

Seguirà amb l'estratègia d'expansió multicanal

El director general de la Sirena, Jorge Benlloch, ha assegurat que l'entrada del grup Excelsior Times donarà "estabilitat en el llarg termini" i ajudarà a "consolidar a La Sirena com a marca referent al mercat de distribució alimentària". A partir d'ara, La Sirena seguirà amb la seva estratègia d'expansió multicanal i reforçarà la seva presència al mercat espanyol, amb l'obertura de 15 botigues el 2021, que se sumaran a les més de 260 que l'empresa té a Espanya.

A més del seu canal online, la companyia ven els seus productes en altres operadors com Amazon, Glovo o Eroski. Amb aquesta operació, assessorada per Arcà, l'anterior accionista, Opcapita, acaba un període en el qual ha aconseguit tornar a la senda de creixement sostenible de la companyia, preparant-la per abordar nous reptes de futur i amb la "millor posició financera dels últims anys".

Facturació de 194 milions d'euros

En el seu últim exercici fiscal, La Sirena, que té 1.200 empleats, va aconseguir una facturació de més de 194 milions d'euros, un 19% més que en l'exercici passat, i un ebitda de 15,6 milions, un 71% més que l'any anterior. A més, la seva facturació ha ascendit a més de 194 milions d'euros, el que suposa un increment del 19% respecte a l'exercici passat. 

La companyia seguirà centrada a desenvolupar el seu propòsit de "regalar temps, sabor i salut a la vida" innovant en els seus productes, serveis i adaptant la seva oferta a les noves tendències de consum. Així ho ha fet recentment amb el llançament de la seva nova marca de proteïna vegetal Veggirena, o amb productes desenvolupats en col·laboració amb xefs de referència com Jordi Cruz.

 

Imatge principal: Una botiga de La Sirena / La Sirena.