La Marca de Qualitat del Port de Barcelona Efficiency Network aporta valor a les empreses certificades, que arriba a ser de 9 punts percentuals en el seu volum de negoci, segons ha informat avui l'entitat portuària. A més, quan dues o més empreses certificades treballen juntes, el seu coneixement s’incrementa encara més i aquesta millora del rendiment es trasllada a tota la cadena logística. Aquestes són algunes de les conclusions de l’estudi titulat “El valor aportat per la Marca de Qualitat Efficiency Network a les organitzacions del Port de Barcelona”.
Durant la jornada, que ha estat inaugurada per Mercè Conesa, presidenta del Port de Barcelona; Pedro Arellano, adjunt a Direcció General; i Jaume Armengou, secretari general de l’IESE Business School, s’ha exposat el treball realitzat per l’IESE i s’han explicat les seves conclusions i s'han fet una sèrie de recomanacions dirigides a les empreses Efficiency Network per a generar cadenes de transport més eficients i sostenibles.
La logística certificada és més fiable
Durant la presentació, Conesa ha destacat que la marca de Qualitat Efficiency Network, creada el 2010 i que avui aplega a 84 empreses de tots els sectors de la Comunitat Portuària i que també compta amb la implicació i col·laboració de 4 administracions (Duana, Serveis d’Inspecció en Frontera, SOIVRE i Capitania Marítima) ha esdevingut "un element clau dels serveis de marca del Port, que ens permet desplegar la nostra estratègia de ‘port en xarxa’, ja que la presència i posicionament del Port de Barcelona al hinterland no només s’aconsegueix desenvolupant infraestructures sinó també oferint idèntica qualitat de servei a tot el territori".
Així doncs, l’Efficiency Network permet que "el nivell de qualitat, eficiència i competitivitat del Port de Barcelona es traslladi a tota la cadena logística”, ha assegurat Conesa. La presidenta del Port de Barcelona també ha recordat que “després de 8 anys de recorregut de la marca, les cadenes certificades han millorat la seva fiabilitat més d’un 15%, uns resultats que es tradueixen en un millor servei a la mercaderia però, sobretot, en una millora de la competitivitat del client final”.