En els últims anys, el model de subscripció ha revolucionat diversos sectors econòmics a Espanya, consolidant-se com una fórmula d'èxit que ha permès a múltiples empreses destacar en un mercat cada vegada més competitiu. Un model que es consolida amb un creixement projectat entre 2020 i 2025 de més del 18%, segons apunta UBS.

Entre les companyies que han sabut aprofitar al màxim aquesta tendència se'n troben Netflix, Spotify, eDreams, Hyundai i Aquaservice, cada una liderant el seu respectiu sector amb propostes innovadores i adaptades a les necessitats dels consumidors.

NETFLIX I SPOTIFY

Netflix s'ha posicionat com la plataforma de streaming favorita dels espanyols, oferint una àmplia varietat de contingut audiovisual, que inclou sèries, pel·lícules, documentals i produccions originals. En el segon trimestre de 2024 va guanyar 8 milions de nous subscriptors, la qual cosa representa un augment del 16,5% respecte a l'any anterior arribant a més de 275 milions de subscriptors al món.

Per la seva part, Spotify continua sent la referència en l'àmbit de la música en streaming. La plataforma sueca ha sabut adaptar la seva oferta als gustos i preferències dels usuaris, proporcionant una experiència musical personalitzada mitjançant avançats algoritmes de recomanació. A més, els seus plans de subscripció prèmium han aconseguit fidelitzar un gran nombre d'usuaris, que valoren l'absència de publicitat i la possibilitat d'escoltar música sense connexió.

EDREAMS

eDreams, una de les agències de viatges online líders a Europa, ha implementat un model de subscripció d'èxit al sector turístic. El seu programa eDreams Prime ofereix als subscriptors beneficis exclusius com descomptes en vols i hotels, atenció al client prioritària i ofertes personalitzades. Aquesta estratègia ha permès a eDreams diferenciar-se de la competència i atreure un nombre creixent de viatgers que busquen avantatges i estalvi en les seves reserves. Aquest innovador model ha atret ja més de 5,4 milions de subscriptors.

HYUNDAI

En l'àmbit de la mobilitat, Hyundai ha innovat amb un diferencial model de subscripció que permet als usuaris gaudir d'un vehicle sense necessitat de comprar-lo. A través del seu programa Mocean, els clients poden subscriure's a un pla que inclou l'ús d'un cotxe, manteniment, assegurança i altres serveis, tot per una quota mensual, que pot ser d'1 a 24 mesos. Aquesta proposta ha estat ben rebuda a Espanya, especialment entre aquells que busquen flexibilitat i comoditat en les seves opcions de mobilitat.

AQUASERVICE

Al sector dels serveis, Aquaservice ha destacat amb el seu innovador model de subscripció per al subministrament d'aigua mineral. L'empresa ofereix un servei de dispensadors i ampolles d'aigua a domicili, dirigit tant a llars com a oficines. El seu enfocament en la sostenibilitat i la comoditat ha ressonat entre els consumidors, permetent a Aquaservice expandir la seva base de clients i consolidar-se com a líder al seu sector.