Ja està aquí una nova edició de imaginPlanet Challenge, un programa dirigit a joves que vulguin desenvolupar idees d'emprenedoria que ajudin a combatre el canvi climàtic. Desenvolupada per imagin, la plataforma de serveis digitals i estil de vida impulsada per CaixaBank, aquesta iniciativa vol contribuir a crear projectes que busquin generar un impacte positiu al planeta i donar veu i eines a una generació de joves amb consciència mediambiental i inquietuds emprenedores.
Les inscripcions ja estan obertes a través de l'app i del web d'imagin fins al 31 de maig del 2023. Els interessats hauran de presentar-se organitzats en equips de 3 persones. El programa compta amb la col·laboració d'emprenedors en l'àmbit de la sostenibilitat i fundadors de projectes d'èxit com a Glòria Gubianas, d'Hemper; Diana Ballart, de The Smart Lollipop; Sara Werner, de Cocunat; Sana Khouja, de Zeena; entre altres perfils que han creat i lideren iniciatives en l'àmbit de la sostenibilitat.
Formació per a tots els participants i l'oportunitat de presentar el projecte davant d'experts i inversors
El imaginPlanet Challenge està organitzat en diverses fases i s'estendrà fins al setembre de 2023. Al gener està previst que arrenqui la fase de formació, que rebran tots els participants que es vagin inscrivint al programa durant els propers mesos. Durant aquesta fase, imagin oferirà sessions telemàtiques i píndoles de formació sobre sostenibilitat i emprenedoria, així com accés a eines i recursos perquè puguin ajudar a donar forma a les seves idees a través del mètode Lombard, basat en el Design Doing.
Una vegada finalitzada la formació, els equips presentaran les seves idees. Les 10 millors passaran a una fase de presentació formal de les propostes, que podran ser votades tant pel públic com per un jurat d'experts. L'equip amb millor valoració tindrà l'oportunitat de gaudir d'una estada a Silicon Valley, concretament en el centre d'innovació d'Imagin Creativity Center, dirigit per l'emprenedor Xavier Verdaguer, on durant 10 dies participaran en un programa d'incubació del seu projecte i visitaran empreses com Netflix, Google HQ, Instagram, Twitter, IDEO, entre altres, i rebran formació de les universitats de Stanford i Berkeley.
Finalment, al setembre, l'equip guanyador presentarà el seu projecte en una sessió format Demo Day davant d'inversors i organitzacions de referència de l'ecosistema emprenedor. El projecte comptarà amb el suport d'imagin també en la fase d'acceleració per aconseguir que tiri endavant i es converteixi en una iniciativa capaç de generar impacte positiu al planeta.
'Students', nou servei amb avantatges per a estudiants
A més, com ja s'ha fet en les anteriors edicions,durant tot el període d'inscripcions es duran a terme sessions en universitats per promoure la iniciativa entre els estudiants. En aquest sentit, coincidint amb l'inici d'aquesta tercera edició, imagin llança 'Students', un nou servei en la seva app amb descomptes i avantatges en eines vinculades a la formació que s'ofereixen en col·laboració amb partners com GoStudent, Wuolah, Founderz, o ISDI, entre altres.
A través de 'Students', tots els usuaris d'imagin podran accedir i beneficiar, per exemple, de descomptes de fins i tot un 50% en opcions formatives i serveis que els ajudaran en el desenvolupament de les seves carreres| acadèmiques i professionals. Tots els inscrits en el imaginPlanet Challenge també tindran accés a 'Students', on trobaran eines en què podran basar-se per desenvolupar els seus projectes.
Gran èxit en les primeres edicions
Més de 2.500 joves han participat ja en el imaginPlanet Challenge, que aquest any celebra la seva tercera edició. ecoDeliver i Kidalos van ser els dos projectes triats el juliol de 2021 com a guanyadors de la primera edició, dues iniciatives que tenen l'objectiu de fer més sostenible el sector del transport de paqueteria (ecoDeliver) i el consum de joguines (Kidalos). El juliol de 2022, Atom, un projecte de generació d'energia a través de l'hidrogen verd, va ser l'equip guanyador de la segona edició del programa impulsat per imagin. Actualment ja formen part de l'ecosistema emprenedor i s'han constituït com a empreses. Amb l'objectiu de continuar donant suport a l'evolució dels projectes que han format part del imaginPlanet Challenge, imagin ha posat en marxa una comunitat Alumni perquè tots els equips participants puguin continuar vinculats al programa. Aquest Alumni permetrà continuar donant suport al desenvolupament dels projectes, fomentar el futur laboral dels participants i generar interacció entre tots els agents implicats en el imaginPlanet Challenge.
imaginPlanet i la seva ferma aposta per la sostenibilitat
Amb aquesta iniciativa, imagin reforça la seva clara aposta per la sostenibilitat, que constitueix un dels pilars de la seva estratègia. El imaginPlanet Challenge forma part del conjunt de productes, serveis, continguts, acords i iniciatives basades en la sostenibilitat que imagin, a través de imaginPlanet, desenvolupa per generar un impacte positiu al planeta i en el conjunt de la societat. A través de imaginPlanet s'activen projectes de suport a causes socials i mediambientals pròpies o impulsades per persones o organitzacions a qui imagin dona el seu suport.
El pla de sostenibilitat d'imagin implica que tot el model de negoci i la seva organització per complet estiguin compromesos amb criteris de coherència, compromís social i mediambiental, transparència i innovació. En aquest sentit, per exemple, els incentius per a nous clients substitueixen el tradicional obsequi per accions sostenibles, com a reforestacions o donacions a causes solidàries. Així mateix, a més d'impulsar la consciència per la sostenibilitat entre els seus usuaris, imagin promou internament l'adopció d'hàbits sostenibles en els seus espais físics i la implicació dels seus empleats en causes socials i mediambientals a través de programes en col·laboració amb organitzacions de referència. Aquest model de sostenibilitat d'imagin ha aconseguit la certificació B Corp, que garanteix el compliment dels més alts estàndards d'acompliment social i ambiental, transparència pública i responsabilitat empresarial de la companyia per equilibrar el benefici econòmic amb el propòsit social. imagin ha estat la primera plataforma de serveis financers mobile only en aconseguir aquesta certificació.
Què és imagin?
imagin és una plataforma d'estil de vida impulsada per CaixaBank que ofereix serveis digitals, financers i no financers, que ajuden als seus usuaris, majoritàriament joves menors de 30 anys, en la seva vida diària i en els seus projectes de futur. Actualment compta amb una comunitat de 4 milions d'usuaris, una xifra en continu creixement gràcies a l'àmplia oferta de continguts i serveis –bona part, d'accés gratuït-, la facilitat de registre i la creació de diversos nivells de vinculació, que, a diferència dels bancs tradicionals, no necessàriament impliquen l'alta com a client financer.
Els continguts digitals d'imagin s'organitzen entorn de cinc grans verticals: música (imaginMusic), videojocs (imaginGames), tendències (imaginCafé), tecnologia (imaginShop) i sostenibilitat (imaginPlanet). Així mateix, imagin ofereix experiències i avantatges especials en àmbits com els viatges, la mobilitat urbana i la formació.
A més, l'aplicació imagin desenvolupa una oferta de productes financers per cobrir les necessitats d'estalvi i de finançament dels joves que han entrat en l'edat adulta i que comencen a tenir els seus primers ingressos i els seus propis projectes d'estil de vida. En aquest sentit, imagin manté les característiques que l'han convertit en líder bancari per al públic jove: operativa mobile only (els serveis es presten exclusivament a través de l'app, sense oficines i sense web, que compleix només funcions informatives), sense comissions per a l'usuari i amb un llenguatge propi, senzill i clar, especialment adequat per a una comunicació directa amb els joves.