La nova normativa del bo social, que ofereix descomptes de fins a un 40% en la factura de la llum, implica que les persones beneficiàries de l’antic bo social han de renovar l’ajut per seguir gaudint-ne. És per aquest motiu que els clients han de tramitar una sol·licitud de renovació per tal de verificar que es compleixen els nous criteris d’assignació i, així, mantenir el descompte en la factura elèctrica.
En aquest sentit, i amb la voluntat de reforçar els canals per sol·licitar el nou bo social, Endesa ha llançat una nova aplicació mòbil (app) anomenada “Endesa Bono Social”, la qual facilita la tramitació d’aquesta ajuda a l’usuari. Així, seguint uns senzills passos que apareixen en pantalla, s’han d’anar fotografiant els documents requerits i el formulari s’envia automàticament. L’aplicació, que s’ha posat en marxa al setembre, ja ha rebut més de 1.500 sol·licituds a tot l’Estat i s’han realitzat més de 4.000 descàrregues.
Aquest nou servei se suma als múltiples canals ja existents –web, mail, correu ordinari i presencial–, en els quals la companyia ofereix amb un equip que orienta i tramita directament les sol·licituds dels clients mitjançant la web, el telèfon o en canals presencials, les quals són traslladades al Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital per a la seva assignació.
Una vegada Endesa rep la documentació, un equip especialitzat atén les sol·licituds, valida si s’han rebut tots els documents necessaris, fa la consulta al Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital per a la seva assignació i, si falta algun document, n’informa el client. Finalment, la companyia comunica al client la resolució del Ministeri.
A Catalunya, Endesa compta actualment amb més de 53.000 clients ja adherits al nou bo social després de tramitar la sol·licitud, segons estableix la normativa. En aquest sentit, Miquel Funes, Director Comercial d’Atenció al Client d’Endesa a Catalunya, remarca que “és important que les persones que tinguin l’antic bo social i que compleixin els nous requisits, tramitin la documentació per continuar gaudint-lo” i afegeix que “qualsevol client també pot sol·licitar-lo”.