L'enfonsament del Pont Morandi, a l'autopista A-10 al tram de Gènova, Itàlia, ha tingut conseqüències també als mercats. La tragèdia ha costat la vida a una trentena de persones, segons les dades que se saben fins el moment. Aquesta infraestructura és una de les intervencions més importants de la concessionària Autostrade, controlada en un 88% per Atlantia -la família Benetton-, que alhora controla juntament amb ACS la catalana Abertis

Així doncs, la caiguda del Morandi ha suposat un cop fort per Atlantia a la borsa italiana. Atlantia ha quedat suspesa a la borsa poc després que se sabés el desastre, i segueix perdent més d'un 5,5% a la borsa de Milà. Els seus stocks han arribat a perdre un 10%, el que es tradueix en pèrdues de més de dos mil milions d'euros. 

De fet, Atlantia, a través de la seva filial italiana Autostrade —la companyia que controla la part afectada de l'A-10— estava duent a terme tasques de manteniment en el viaducte Morandi, per prop de 4,2 milions d'euros. "En relació al col·lapse de part del viaducte Polcevera de l'A-10, Autostrade comunica que la seva estructura, que data dels anys seixanta, estava sent objecte de feines de consolidació de la llosa", ha explicat la companyia en un comunicat. 

Atlantia, present a Espanya

Atlantia està actualment a Espanya, juntament amb ACS, immersa en la compra del també grup d'autopistes Abertis, en virtut de l'acord que l'empresa italiana i la constructora espanyola van aconseguir el passat mes de març per fer-se conjuntament amb l'empresa, una operació valorada en 18.100 milions d'euros i actualment pendent de completar-se.