Amb els bars i restaurants a la corda fluixa pel coronavirus, les empreses no dubten en apostar pel mercat digital per arribar al client. És un sector que obre un món de possibilitats a les marques, però que ara es torna gairebé indispensable. En aquest sentit i des d'aquest dimecres, la companyia Damm ha presentat un nou membre de la família: Equilater. Es tracta d'una cervesa elaborada mitjançant maridatge molecular per l'equip de la companyia en col·laboració amb el sommelier canadenc, François Chartier.
"El nom ve del triangle equilàter, un triangle perfecte que simbolitza els tres mons que emboliquen la nova Equilater," ha explicat Enric Costa, director de Màrqueting de Damm. Aquests fan referència a l'elaboració mitjançant una bota de castanyer del Montseny; el seu característic toc mediterrani i les notes de sabor atorgades per les figues i el fonoll. Però, què és el maridatge molecular?
Va ser François Chartier el que va crear la sommelieria molecular, que consisteix a combinar els aliments i les begudes mitjançant la química, tal com va expressar al seu llibre "Papil·les i molècules", de 2010. La tècnica es basa en que "quan en un ingredient i en un líquid predominen les mateixes molècules aromàtiques, el resultat és un efecte de sinergia aromàtica, magnificant tant les aromes com els sabors". Al nas, presenta aromes com el cafè, i notes de caramel, nous i vainilla, amb un toc molt subtil i fresc de fonoll.
La segona edició, en camí
Des d'avui, els internautes podran accedir a la plataforma d'e-commerce de Damm i adquirir la Imperial Stout, "densa i opaca, d'alta intensitat, color marró fosc gairebé negre i escuma compacta i cremosa", segons expliquen els creadors. La vida de la cervesa és de 3 anys, mentre que el preu directe en la pàgina web és de 5,5 euros. De la mateixa manera, els mestres cervesers de l'empresa recomanen beure-la a una temperatura de 8 a 10ºC.
"Hem fet una primera edició amb la idea que agradi. De fet la segona edició ja la tenim al forn i tenim la inquietud de fer-ne tantes com la gent ens demani", ha indicat la companyia en la roda de premsa.
De moment, només s'han creat 10.000 unitats, encara que s'espera que, a poc a poc, els restaurants comencin a incorporar-la al seu assortiment de begudes. El seu llançament estava previst per al mes d'abril —a la fira Alimentaria—, tanmateix la pandèmia ha ajornat la seva presentació fins al dia d'avui, en la qual ha estat mostrada al públic pels seus creadors a l'Antiga Fàbrica d'Estrella Damm.