El Consell de Ministres autoritzarà aquest dimarts la licitació de les obres de la fase 2 de construcció del nou accés ferroviari a la terminal T1 de l'Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, segons Europa Press. El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a través d'Adif, licitarà aquestes obres amb una inversió de 73 milions d'euros i un termini d'execució de dos anys.
Permetrà connectar la T1 i T2 de l'Aeroport amb la ciutat de Barcelona, en uns 19 minuts entre l'estació de Sants i la terminal T1, i s'estima que entre 7 i 9 milions de viatgers anuals utilitzaran aquesta nova infraestructura ferroviària.
Es tracta de la superestructura de la nova doble via entre la línia d'ample convencional Barcelona-Tarragona i les estacions de les terminals 1 i 2, amb connexió a l'L9 de Metro. Amb el nou accés, hi haurà serveis directes de rodalia a les dues terminals de l'Aeroport des de Manresa i Maçanet, via Barcelona, amb les línies R4 i R2, i es podrà accedir a les altres línies de rodalies i al Metro de Barcelona, a més de llançadores entre les terminals de l'aeroport amb l'AVE Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.
Les fases
En la primera fase del projecte, amb una inversió estimada de 305 milions, es va perforar amb tuneladora del tram principal del nou accés. El nou traçat, de via doble, s'inicia en la línia d'ample convencional Barcelona-Vilanova, i discorre fins i tot la terminal T1, amb una parada intermèdia a la terminal T2, on es connectarà amb la Línia 9 de Metro. Te una longitud total de 4.510 metres, amb un túnel de 3.400 metres (3.048 metres excavats amb tuneladora).
Els treballs consistiran a connectar la línia Barcelona-Vilanova, adaptar les vies d'accés, les estructures i moviments de terra per a l'enllaç de la nova via, el drenatge de la plataforma i reposicions de serveis i serveis afectats, així com el muntatge de via, sistema d'electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions del nou ramal i altres equipaments com a obra civil, canaletes, arquetes i encreuaments.
Al túnel s'executaran farcits sota via, estructures i lloses de suport per a la superestructura, obres de drenatge, muntatge de via, sistemes d'electrificació i instal·lacions de seguretat ferroviària i la connexió del nou ramal a la nova subestació elèctrica de tracció d'El Prat del Llobregat.