El Govern crearà un consorci públic-privat amb Seat, Volkswagen i Iberdrola per muntar una planta de bateries a Espanya, que serà a prop de la planta de vehicles elèctrics que Seat desenvoluparà a Martorell (Barcelona). La ministra d'Indústria, Energia i Turisme, Reyes Maroto, que ha fet aquest anunci en la clausura del 28 congrés federal de UGT FICA, ha afirmat que el consorci estarà "obert a altres socis". Aquesta notícia s'ha conegut un dia abans de la visita del president del Govern, Pedro Sánchez, i del Rei aquest divendres.
La intenció d'aquest projecte és desenvolupar les infraestructures, instal·lacions i mecanismes necessaris a Espanya per fabricar de forma autònoma i competitiva un vehicle elèctric connectat complet. Segons la ministra, aquest consorci, el primer al sector de l'automoció, "és fruit del compromís del Govern perquè Espanya continuï sent líder en la indústria de l'automòbil a nivell mundial apostant per una mobilitat sostenible".
La titular d'Indústria ha explicat que el consorci formarà part del primer PERTE (programa estratègic per a la recuperació i la transformació econòmica) que té per objectiu la transició cap al vehicle elèctric i connectat. D'altra banda, Maroto en la seva intervenció ha recordat que el Govern està desenvolupant l'Estratègia de Política Industrial Espanya 2030, l'Estratègia d'Economia Circular, l'Estratègia de mobilitat sostenible o l'Agenda Digital 2025, amb especial èmfasi en les Pimes a través del Pla de Digitalització de Pimes.
A més ha dit que les principals novetats en l'àmbit industrial per a 2021 seran: un Fons de Suport a la Inversió Industrial Productiva, dotat amb 600 milions; un reforç a l'acompanyament a la gran indústria electrointensiva; i el desenvolupament del Programa d'Impuls de projectes tractors de Competitivitat i Sostenibilitat Industrial.
Cotxe elèctric
El president de Seat, Wayne Griffiths, va assegurar a finals de febrer que mantenen "discussions bastant avançades amb el govern espanyol" perquè la planta de Martorell fabriqui un cotxe elèctric el 2025. Al seu torn, va reclamar al govern una aposta decidida per l'electrificació i poder comptar amb una planta de bateries "a prop".
El juliol de l'any passat, Seat va presentar un pla d'inversió fins a 2025 de 5.000 milions per a nous projectes i vehicles, i va assegurar que pretenia que la planta de Martorell fabriqués automòbils elèctrics a partir de l'esmentat any. Tanmateix, va puntualitzar que no podia fer sola aquesta aposta, sinó que requeria l'ajuda del govern espanyol.