Estrella Damm patrocinarà la trenta-setena edició de l'America’s Cup Barcelona. Així ho han anunciat aquest matí el director general de la companyia, Jorge Villavecchia, i el CEO de la Copa Amèrica, Grant Dalton, en un acte a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona. Es tracta del tercer esdeveniment mundial que genera més impacte econòmic a la ciutat que l’acull i Barcelona serà l’amfitriona el 2024. Per això, Damm, la cervesa de Barcelona i l’única que es fabrica a la ciutat, ha volgut fer aquesta decidia aposta per un esdeveniment d’aquesta magnitud que generarà un retorn enorme al territori.

Estrella Damm ja va ser patrocinadora de la Copa América a València el 2007 i va tornar a tenir presència a la de 2010. Per això, era inimaginable que pogués faltar en aquesta edició en què juga a casa.

De fet, la Copa Amèrica 2024 suposarà la creació de 19.000 llocs de treball i un impacte econòmic de 1.200 milions d’euros per Catalunya i Villavecchia considera que serà un gran impuls, especialment pel sector gastronòmic. “La celebració de la Copa Amèrica és una enorme riquesa per la ciutat i nosaltres volem formar part d’això sens dubte”, ha afirmat. En aquest sentit, s'ha mostrat convençut que aquesta col·laboració entre Estrella Damm i la Copa Amèrica "contribuirà a la projecció internacional de la ciutat de Barcelona i de la marca Estrella Damm, present a més de 130 països a tot el món”.

Per la seva banda, Dalton ha destacat la força i la gran presència que té Damm a Barcelona, que la converteix en una companyia clau per l’esdeveniment. “Aquí no pots caminar gaires metres sense veure en algun lloc la marca Damm. Per tant, és fantàstic poder comptar amb ella. Estem molt contents que Estrella Damm torni a patrocinar la Copa Amèrica i l’Emirates Team New Zealand, tal com va fer el 2007. El fet que haguem restablert la col·laboració setze anys després de la darrera vegada que vam competir a Espanya il·lustra la llarga relació amb pràcticament les mateixes persones dins ambdues organitzacions”, ha assegurat el CEO, que també ha destacat la col·laboració de tot el teixit tant públic com privat del territori. 

Villavecchia (Estrella Damm) & Dalton (America's Cup) © Inés Baucells

Com a patrocinador oficial, Estrella Damm serà la cervesa del torneig i tindrà visibilitat als diferents espais habilitats tant a la regata prèvia de Vilanova i la Geltrú com durant la competició a Barcelona, a més de dur a terme accions que acostin la competició i l’esport de la vela a la ciutadania.

Estrella Damm serà patrocinador de l’Emirates Team New Zealand (ETNZ)

Per si no fos prou, Damm també ha tancat un acord amb l’equip de Nova Zelanda, un dels possibles guanyadors, per ser el patrocinador del seu vaixell. “Serà la cirereta del pastís La nostra imatge de marca estarà present a la seva vela i això és una alegria enorme. És molt important per a nosaltres, perquè és una aposta forta i volem guanyar”, ha explicat Villavecchia. 

Emirates Team New Zealand (©ETNZ)

El lligam d'Estrella Damm i la vela

La relació entre Estrella Damm i la vela es remunta a fa més de 25 anys, amb els primers patrocinis de la Copa del Rei de vela (Palma de Mallorca), competició en la que es va alçar guanyador al 1998, 2018 i 2019. Al 2007 i 2010 va participar també en la primera i segona edició de la Barcelona World Race, l’única regata de volta al món a vela amb dos tripulant i sense escales, amb sortida i arribada a Barcelona. Actualment, i després de 147 anys d’història, la presència d’Estrella Damm al món de l’esport no coneix límits, i la companyia continua compromesa amb totes les seves disciplines en esdeveniments, tant
nacionals com internacionals, relacionats amb el futbol, el bàsquet, el tenis, el pàdel, la vela o el golf, entre altres.