Europastry, companyia espanyola del sector de masses congelades de fleca, va tancar el 2024 amb vendes de 1.506 milions d'euros, un 12% més que el 2023. Així mateix, l'Ebitda va assolir els 236 milions d'euros, un increment del 15% davant l'exercici anterior.
Per països, Espanya continua sent el principal mercat d'Europastry amb els Estats Units ocupant el segon lloc. Gràcies a la seva estratègia d'internacionalització, les vendes fora d'Espanya representen avui el 56% del total de la facturació de la companyia.
Quant als diferents canals de venda, Europastry continua mostrant una distribució sòlida. La diversificació del negoci l'ha portat a incrementar en 10.000 el seu nombre de clients (un 12,5% més), fins a superar els 90.000, als canals de fleca artesanal, comerç al detall i foodservice. En aquesta línia, la companyia continua impulsant la innovació i enfortint el seu lideratge en diferents segments, donant resposta a les demandes del sector. La innovació i les noves categories de productes llançades durant els últims tres anys van representar el 22,5% de les vendes totals del grup.
"Estem molt satisfets amb els resultats obtinguts, que reflecteixen la solidesa del nostre model de negoci i la nostra capacitat per adaptar-nos a les necessitats del mercat gràcies a la mentalitat de tots els que treballem en aquesta companyia. A Europastry continuem apostant per la innovació i la inversió que juntament amb el nostre coneixement i capacitats tecnològiques ens permeten consolidar la nostra posició de lideratge i dibuixar unes sòlides perspectives de creixement", afirma Jordi Gallés, president executiu d'Europastry.
La companyia va assenyalar que continua amb la seva aposta per la innovació amb una inversió en R+D i tecnologia de 124,4 milions d'euros el 2024. Entre els diferents projectes desenvolupats, Europastry va inaugurar un nou centre Cereal d'innovació en Barberà de Vallés (Barcelona) amb una superfície total de 2.500 metres quadrats i quatre línies de producció per desenvolupar nous productes. En la planta en treballen 90 que dissenyen i produeixen nous productes seguint les últimes tendències del mercat.
Així mateix, com a part de la seva estratègia de creixement, Europastry continua enfortint la seva cartera de productes i va avançar la posada en marxa de la seva nova planta de cookies, una de les més avançades d'Europa i puntera a escala tecnològica. Ubicada en la seva planta d'Oldenzaal (Països Baixos), aquesta nova línia ha suposat una inversió de 19 milions d'euros i es distingeix per ser "carbon neutral", gràcies al seu forn de producció elèctric i a l'ús exclusiu d'electricitat provinent de fonts renovables. Una vegada assoleixi la seva màxima capacitat operativa, generarà més de 50 llocs de treball. A més, el 2024 es va posar en marxa una nova línia de producció de pans per a hostaleria a Azuqueca de Henares i es van iniciar les obres d'un nou centre de producció a Carregado (Portugal) que veurà la llum aquest 2025.
D'altra banda, Europastry va senyalar que continua avançant en els seus objectius mediambientals i que el 2024 ha assolit una "nova fita" en sostenibilitat en obtenir la segona estrella en la Certificació Lean & Green que reconeix el seu compromís i esforç en la reducció d'emissions en el transport de mercaderies. En els últims quatre anys va reduir el consum d'aigua en un 14,2%, va descendir la seva empremta de carboni en un 51% i el 90% de l'energia utilitzada en les seves plantes de producció és d'origen renovable.