El fabricant de vehicles Inzile estudia instal·lar-se als terrenys que Nissan deixarà a finals d'any a la Zona Franca per portar-hi la producció de la seva furgoneta Pro4, segons avança aquest dimarts La Vanguardia. La companyia va publicar fa uns dies un comunicat a Suècia en què explica que la planta serviria per a la fabricació de 5.000 d'aquestes furgonetes per al mercat del sud d'Europa, a partir del 2022. Actualment, l'empresa està buscant possibles ubicacions a l'estranger i de la capital catalana destaca que hi podria trobar una empresa "molt qualificada" un cop Nissan tanqui definitivament les portes i que hi ha una "important xarxa de subcontractistes consolidats".

En aquest sentit, la companyia recorda que a la planta de la Zona Franca s'hi han fabricat diversos turismes, vehicles comercials, tot terrenys i camions, entre d'altres, i subratlla que l'Estat és el segon fabricant de cotes més gran d'Europa i hi ha "ampli coneixement en l'automoció".

En l'escrit, Inzile també detalla que ha presentat el seu projecte d'expansió a les administracions de l'Estat i locals per participar en el 'Centre de descarbonització' de la Zona Franca, destinat a la transformació industrial de la zona i centrada en vehicles elèctrics i altres empreses industrials, logístiques i tecnològiques que impulsen projectes on prima la innovació i la sostenibilitat.

Imatge: La furgoneta Inzile pro4 / Inzile

El tipus de furgoneta que Inzile podria fabricar a Barcelona cobriria un nínxol de mercat de la indústria de l'automòbil que està previst que creixi ràpidament, segons afegeix l'empresa. Es tracta d'un model que podria anar destinat a empreses de transports, ajuntaments, administracions de parcs municipals o repartidors, entre d'altres usos.

Continua la lluita a Nissan

Els treballadors de Nissan no descarten noves mobilitzacions si les reunions de la mesa de reindustrialització segueixen estancades. Els sindicats han lamentat que les trobades amb la companyia i l'administració "no avancen" i han exigit a les parts "que es posin a treballar". Per altra banda, han demanat "més transparència" a Nissan perquè faciliti informació de les plantes a futurs inversors i han mostrat la seva preocupació davant la possibilitat que la planta de bateries elèctriques acabi a València o l'Aragó.