Factorial, nou unicorn català. La start-up fundada a Barcelona per Jordi Romero ha tancat una ronda de finançament sèrie C de 121 milions d'euros amb una valoració de 1.000 milions. A la ronda, liderada per Atomico, han participat GIC i la resta d'inversors anteriors, incloent-hi Tiger Global, CRV, K-Fund i Creandum. Amb aquesta injecció de capital, Factorial es converteix en un nou unicorn europeu. La companyia, fundada el 2016, ha experimentat un creixement anual de més del 200% en els ingressos anuals des de 2019. El creixement de l'empresa s'ha triplicat des de la seva ronda sèrie B el 2021, valorada en 67 milions, fins a assolir els 800 professionals repartits entre les seves oficines d'Espanya, Mèxic i el Brasil. "Els recursos humans han experimentat un canvi a tots els sectors, han passat de centrar-se únicament en la feina a potenciar i preocupar-se per les persones que treballen a l'empresa. Si s'aconsegueix això, s'obté una fortalesa clau per a les pimes: una cultura propera i centrada en les persones que molts treballadors persegueixen", ha assenyalat el CEO i fundador de Factorial, Jordi Romero. Després de l'operació, el soci d'Atomico, Luca Eisenstecken, s'unirà al consell com a part de la inversió.
Nou unicorn a Espanya
La companyia utilitzarà el finançament per enfortir-se als mercats en els quals hi ha presents: Espanya, Regne Unit, Estats Units, Alemanya, Itàlia, Portugal, França, Mèxic i Brasil i té previst obrir una nova oficina a Miami. Paral·lelament, la firma catalana té previst expandir-se a altres mercats a escala mundial. Més enllà de sumar noves ubicacions, Factorial aprofitarà la injecció per ampliar i millorar les seves funcionalitats per continuar resolent els problemes relacionats amb la gestió de persones i per fer que els recursos humans "siguin encara més humans". El negoci va arrancar amb l'objectiu d'oferir dades sobre el rendiment de cada empleat perquè la direcció d'una empresa pogués prendre decisions justificades, així com donar arguments personalitzats entorn dels punts forts, els objectius i les hores de feina de cada persona. La companyia està present a nou mercats globals i la seva base de clients ha crescut de 70 a 7.000 des de 2019. "Estem orgullosos d'associar-nos amb Luca i l'equip d'Atomico, una empresa que realment es preocupa per assegurar-se que la pròxima gran empresa tecnològica sorgeixi d'Europa, per abordar aquest canvi massiu de les pimes que busquen un programari de RRHH construït només per a elles. Factorial està en una posició única per servir a aquest mercat sense explotar en contínua expansió", ha puntualitzat Romero.
Programari de recursos humans
Què és Factorial? El programari de recursos humans aborda dos problemes a què s'enfronten les pimes: falta de personal dedicat als recursos humans i la manca de recursos per digitalitzar-se. Des de la start-up asseguren que les petites i mitjanes empreses no contracten personal dedicat als recursos humans fins a una etapa més avançada i això "els passa factura", argumenten. Paral·lelament, des de la companyia fundada per Romero afegeixen que les pimes estan desateses al mercat de softwares de RRHH en comparació amb les grans empreses i indiquen que "només el 30% d'aquestes empreses han utilitzat softwares per buscar i contractar talent el 2021". Després de l'acord, Luca Eisenstecken ha assenyalat que "Factorial és radicalment diferent, ja que és un producte horitzontal que ha estat dissenyat pensant en les pimes. El programari tot en un substitueix la feina manual que requereix molt temps i ofereix perspectives i mètriques per proporcionar un suport essencial i permetre que les empreses més petites fomentin un enfocament centrat en les persones mentre escalen el negoci".
L'empresa emergent, ara unicorn, es va fundar el 2016 a Barcelona per Jordi Romero, Bernat Farrero i Pau Ramon. La visió de la firma és "permetre a les pimes de tot el món prendre millors decisions tenint en compte les persones i basades en el coneixement que aporten les dades". En automatitzar i centralitzar processos com la contractació, la incorporació, la gestió de les absències, les nòmines i el seguiment del temps, Factorial redueix les tasques manuals i repetitives del mes, típiques en la gestió de persones. Amb més de 7.000 clients a 9 països, Factorial atén a clients com Freshly Cosmetics, Vici, Booking.com i Whisbi. Espanya compta amb nou unicorns, empreses valorades per sobre dels 1.000 milions d'euros: Jobandtalent, Idealista, Glovo, Cabify, Devo, Flywire, Wallbox, eDreams i Travelperk. Amb el tancament d'aquesta ronda, Factorial entra en la cimera tecnològica del país. A més, hi ha altres firmes que podrien assolir aquesta valoració en els pròxims anys com a Red Points, Userzoom, Clickalia, Belvo o Colvin, entre d'altres.