Una vintena de representants empresarials d'hostaleria, restauració i distribució han assistit a una trobada a València per aprendre com qualsevol empresa pot incorporar al seu projecte el valor que aporta el compromís social amb les persones.

Durant una reunió en el Club Alcatí, al cor del Parc Natural de La Albufera, han escoltat el testimoni dels responsables de La Fageda, una iniciativa pionera que creix gràcies a la seva activitat social i empresarial, que ha estat font d'inspiració per a molts emprenedors.

Una de les peces fonamentals que mantenen actiu el projecte és l'elaboració de iogurts. Gràcies a aquests productes, La Fageda ha aconseguit establir un projecte sòlid on les persones més vulnerables poden desenvolupar la seva experiència laboral i fer-se un lloc en la societat. Actualment, prop de 600 persones estan vinculades a aquest projecte social.

Des de febrer del passat 2023, La Fageda és present en lineals d'establiments de Consum a les províncies de Castelló i València amb quatre referències: Natural i Sin Lactosa -els més venuts a Catalunya de marca fabricant-, Llimona i Maduixa.

Amb l'objectiu d'apuntalar el seu projecte social, La Fageda reforça la principal activitat econòmica que sustenta el projecte social: la producció de iogurts. Ara, el projecte busca obrir-se camí en els àmbits d'Horeca i Col·lectivitats en territori valencià, teixint aliances i establint sinergies amb entitats de la regió.

El director Comercial i de Màrqueting, Francesc Galí, va explicar que l'entrada de La Fageda a la Comunitat Valenciana i altres territoris fora de Catalunya els permet "apuntalar" el seu projecte empresarial i social. "Els nostres clients valoren la qualitat diferencial dels nostres productes i la nostra extraordinària diferència quant a sabor, compromís, origen i propòsit", va dir.

Per la seva part, la directora de Comunicació i Relacions Institucionals, Eva Torrents, va desgranar els eixos que defineixen allò d'extraordinari i de diferent que té La Fageda. "No som una empresa. Som un projecte social que utilitza l'empresa com a eina per fer realitat el seu propòsit, que és crear ocupació per a persones amb discapacitat, malaltia mental o col·lectius amb risc d'exclusió social".

Els assistents van debatre sobre com des d'un projecte social sense ànim de lucre, es pot generar valor a la societat utilitzant com a mitjà una estructura empresarial que millori la vida de persones en risc d'exclusió i exposant el model de La Fageda com a cas d'èxit. Durant el col·loqui, van conèixer les claus d'un model que s'estudia en escoles de negocis i universitats com Harvard, IESE o ESADE.

La Fageda és una fundació privada sense ànim de lucre, amb estructura empresarial. Està ubicada al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (Girona). El seu objectiu és millorar la qualitat de vida i promoure la integració social de persones en situació de vulnerabilitat, mitjançant un treball real i digne.