Els clients del Mercat de La Concepció de Barcelona van gaudir aquest dissabte d'una degustació de gelats de La Fageda, que va presentar els seus nous sabors acompanyats dels toppings creats en directe pel xef català Marc Balló.

La plaça central del mercat va acollir aquesta iniciativa destinada per als amants d'aquest producte amb motiu del Dia Mundial del Gelat, que se celebra aquest 12 d'abril. L'empresa de l'economia social va presentar les seves noves varietats i va compartir boles de gelat acompanyades d'originals toppings creats per a l'ocasió pel xef català i influencer Marc Balló.

Els clients d'aquest emblemàtic mercat barceloní han pogut degustar els nous sabors de La Fageda (iogurt amb encenalls de xocolata, iogurt amb mango, galetes de xocolates i caramel, i caramel salat amb garapinyades) des de dijous, quan la marca va instal·lar un espai de degustació.

El seu propòsit va més enllà d'aportar sabors innovadors, ja que alhora pretén aportar un "canvi substancial en relació amb la seva cremositat i als paràmetres de qualitat i de conservació del producte".

Amb aquesta acció, La Fageda va explicar en un comunicat que vol "fer partícip al consumidor de la transformació a què hem sotmès aquesta gamma coincidint amb els 15 anys de l'inici de la seva producció", tal com va declarar el seu director de Comercial i Màrqueting, Francesc Galí. "Quina millor manera de fer-ho que contribuint a posar el gelat el lloc que mereix, aprofitant el seu Dia Mundial, i buscant la complicitat dels consumidors dels mercats de Barcelona".

El rerefons d'aquesta iniciativa és també donar visibilitat al projecte social i traslladar l'"extraordinària història que hi ha darrere d'aquest producte", amb la voluntat de situar els gelats de La Fageda com "una proposta de valor que aporti qualitat i diferenciació, així com reforçar aquesta activitat empresarial per continuar generant i consolidant llocs de treball per a persones de col·lectius vulnerables".

El xef i influencer Marc Balló, va destacar davant dels assistents "el privilegi de poder comptar amb una marca que, més enllà d'aportar productes amb un valor diferencial en qualitat, neix d'un projecte social que hem de contribuir a traslladar la societat".

Acompanyat per 12 influencers, el xef va presentar diferents propostes de toppings "per fer encara més exquisida l'experiència dels nous gelats de La Fageda".

Durant la jornada, influencers i persones que feien la compra setmanal al mercat han pogut fer quatre degustacions diferents: el gelat del iogurt amb mango acompanyat de poma al forn especiada, torrades de Santa Teresa amb el gelat de caramel salat i ametlles garapinyades, toppings de Brownie de xocolata amb gelat de galetes de cacau i gelat de iogurt amb encenalls de cacau servit amb maduixes airfryer en almívar.

Amb quinze anys d'experiència com a productors a Catalunya, La Fageda va destacar que impulsa la transformació dels seus gelats amb l'objectiu de créixer al mercat català. Els eixos del projecte se sustenten en la reformulació del producte acompanyada d'un nou embalatge que incorpora el nou posicionament de marca 'Extraordinària diferència'. La reformulació dels gelats de La Fageda es tradueix en l'ús d'ingredients d'alta qualitat, una millora de la cremositat i en l'estabilitat de la vida útil del producte.

La Fageda va iniciar la producció i venda de gelats el 2010, a Badalona. La voluntat de preservar els llocs de treball d'un Centre Especial d'Ocupació situada en aquest municipi, dedicada a l'elaboració de gelats i que havia trencat, va ser el motiu que va impulsar l'empresa garrotxina a iniciar la seva activitat en el sector dels gelats. Pocs anys més tard, l'elaboració es va traslladar a la seu de Santa Pau.