La modernització d'aplicacions en l'àmbit energètic s'ha convertit en una prioritat per la necessitat d'adaptar-se a un entorn cada vegada més exigent. Aquests requeriments passen per l'augment de la demanda de serveis digitals de qualitat, propostes innovadores i processos que facilitin les gestions als consumidors. No obstant això, les energètiques es troben amb dificultats a l'hora implementar les seves estratègies de transformació. Concretament, el 37% de les companyies entrevistades coincideixen que els sistemes modernitzats encara no són possibles per la falta de professionals qualificats per exercir els processos tecnològics més complexos, segons l''Informe Ascendant 2022', publicat recentment per Minsait, una companyia d'Indra.
El 29% de les energètiques afirmen que l'adaptació no ha arribat a les seves empreses per no poder assumir el risc que comporta el canvi, ja que durant l'adaptació es poden veure afectats programes i aplicacions que suporten els negocis crítics de les companyies. Amb el mateix percentatge, altres firmes asseguren que la inversió que es necessita per implementar les estratègies de modernització és un gran impediment per llançar-se al canvi, ja que suposa un elevat import i no és fàcil determinar la seva rendibilitat.
Energia i utilities
Malgrat aquests possibles inconvenients, les energètiques destaquen per davant d'altres sectors en la implementació dels sistemes modernitzats. El 91% dels diferents players disposen de sistemes modernitzats o ja tenen el pressupost aprovat i han dut a terme l'assignació de recursos de modernització, pas previ i indispensable per a la implementació real de les estratègies d'adaptació tecnològica. Això és, en part, gràcies a l'assessorament de companyies tecnològiques. Aquestes, combinant el seu coneixement del negoci, experiència en sistemes core i les seves capacitats digitals, són peces clau en projectes de transformació tecnològica i configuració dels models del futur de la indústria tecnològica.
Futur de les energètiques
Continuar treballant per fer front a les barreres i aprofitar les oportunitats que brinden les noves tecnologies permet al sector avançar i complir les necessitats dels clients, empleats i la societat en general. Aquestes demandes passen per propostes de negoci alineades amb la sostenibilitat ambiental i social, en un entorn on el 28% de l'electricitat que es produeix ja procedeix de fonts renovables. También hi ha una creixent pressió comercial per crear ofertes personalitzades, basades en contractes duals, low cost, tarifes planes, hipersegmentació de clients i ofertes adaptades al consum de cada un. L'optimització i automatització dels serveis, tant per a les empreses com per als clients, també és una de les grans demandes al sector i cap a on es dirigeixen aquestes companyies.