La Fiscalia Provincial de Barcelona ha arxivat la denúncia que va interposar Xnet contra Rodalies de Catalunya a mitjans de novembre per no garantir la distància de seguretat entre els seus usuaris durant la pandèmia.
Xnet havia presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de Barcelona i una altra a l'Agència Catalana de Consum per denunciar que les administracions i responsables de Rodalies de Catalunya "no estan actuant" per garantir la distància mínima de seguretat, el que consideren que posa en risc la salut dels passatgers. Fonts de Renfe han celebrat la decisió de la Fiscalia i han lamentat que es posés en dubte la seguretat en el transport públic.
Manca de distància de seguretat
Xnet també va criticar a l'hora d'interposar la denúncia que fins ara les mesures s'han dirigit a responsabilitzar als usuaris "sense que s'hagi ampliat la capacitat i freqüència dels trens ni s'hagi establert cap referència d'ocupació dels mitjans de transport". Per això, va fer una crida als passatgers a documentar la situació amb fotografies, guardant els bitllets de transport i denunciant-ho a les xarxes socials.
La denúncia demanava investigar els fets en considerar que "poden ser constitutius, per omissió, d'un delicte dolós de lesions segons l'article 147 del Codi Penal, o subsidiàriament, d'un delicte de lesions per imprudència greu segons l'article 152 del Codi Penal".
Per la seva banda, Renfe ha recordat que, tot i el descens de la demanda a la meitat Rodalies, està oferint el 100% del servei en dies feiners, tant en capacitat com en freqüències, i que s'ha intensificat la neteja i la desinfecció de tots els trens i d'elements com passamans, polsadors i tancament de portes d'accés, entre d'altres.
Altres mesures que reivindica Renfe són les campanyes informatives per a un ús correcte de la mascareta, instal·lació de gel a les estacions i senyalització per una major fluïdesa en el moviment dels passatgers.