Les males relacions entre l'empresariat barceloní i l'alcaldessa de la ciutat comtal s'intensifiquen. No és cap secret que el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, i l'alcaldessa Ada Colau no troben sinergies a l'hora de prendre decisions conjuntes per a la ciutat de Barcelona. Unes tensions que s'han intensificat molt sobretot a partir del nou pla de mobilitat impulsat per l'Ajuntament i les decisions post-Covid. És per aquest motiu que finalment Sánchez Llibre ha decidit retirar-se del Pacte per Barcelona.
Segons Foment, és "una contradicció donar suport a un document que impulsa el govern de l’Ajuntament que encapçala l’alcaldessa Ada Colau, quan les polítiques reals que implementa dia a dia a Barcelona perjudiquen bona part dels sectors econòmics de la ciutat". Alhora, des de la patronal asseguren que Colau està negant el diàleg per trobar consensos amb els empresaris, quelcom que des de Foment critiquen. "Malgrat les reiterades peticions que ha formulat Foment del Treball i els principals representants dels empresaris a l’alcaldessa Ada Colau per dialogar i pactar, encara no s’ha rebut cap resposta", expliquen.
Ofensiva empresarial
Foment del Treball considera que “la primera obligació de l’alcaldessa és governar escoltant els sectors que generen activitat i ocupació a la nostra ciutat, i això no ho està fent Ada Colau. No té sentit que davant aquesta situació donem suport a un document que es converteix en paraules que no tenen res a veure amb una realitat que nega el diàleg i el compromís amb els empresaris que cada dia treballen per la ciutat, el seu dinamisme i l’ocupació”.
De fet, l'empresariat català i principalment el de Barcelona ja ha mostrat reiterades vegades la seva aversió a les polítiques de Colau i concretament al Pla de Mobilitat. El passat 8 de juliol un total de 40 organitzacions dels sectors econòmics de Barcelona, que representen més del 80% de l’activitat de la ciutat, van mostrar un gran malestar i rebuig contra la falta de diàleg de l’alcaldessa Ada Colau. Una ofensiva en tota regla en què se li demanava a Colau literalment: "Alcaldessa, prou de fer mal a la ciutat de Barcelona, prou de maltractar els barcelonins. Vostè està ofegant la seva vitalitat amb les seves obsessions sectàries i ideològiques".
Aversió al Pla de Mobilitat
El Pla de Mobilitat és un dels principals motius de fricció amb l'Ajuntament, i principalment preocupa els empresaris dels sectors del comerç, el turisme, el transport, la restauració i la logística. De fet, el sector del motor ja ha reiterat diverses vegades la seva aversió a l'ideari de Colau sobre la mobilitat a Barcelona, principalment al centre de la ciutat, en un moment també en què el sector de l'automòbil està en hores baixes.
A més, Foment també va publicar un manifest contra el Pla juntament amb Fepime, en el qual critica el model de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona i defensa que el vehicle privat i compartit tindran un paper bàsic en la ciutat a conseqüència dels requeriments i limitacions de la mobilitat pel coronavirus.
"Demanem que s'aturi tot el pla que l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha posat en marxa i al mateix temps convoqui tots els agents socials i econòmics i els actors implicats per acordar un pla sensat i d'acord amb les necessitats de la ciutat", reivindicava Sánchez Llibre en el manifest. Alhora, demanava afavorir una renovació de parc de vehicles i reclamava al consistori barceloní que doni solucions i no problemes: "La bicicleta no pot ser el vehicle principal en què l'Ajuntament de Barcelona basi la mobilitat a la ciutat. És poc realista. És irreal" .