Freixenet ho té tot a punt per pactar amb el grup vinícola alemany Henkell, filial del gegant Dr. Oetker. Després de l'estiu, les tres branques propietàries formada pels Hevia (29%), els Bonet (29%) i els Ferrer Noguer (42%) han reformulat la seva estratègia per resoldre la seva particular disputa familiar. A diferència de fa uns mesos, Henkell sembla haver aparcat les seves aspiracions de fer-se amb el control majoritari de la multinacional catalana i es conformaria amb entrar en l'accionariat com a soci industrial minoritari. A l'espera que es tanqui el pacte d'intencions i es confirmi l'operació abans de finals d'any, el seu paquet oscil·larà, segons El Confidencial, entre el 20% i el 25%.
Les reunions a quatre bandes segueixen endavant. L'entrada d'Henkell alterarà les participacions de la resta de famílies propietàries ja que mentre que els Ferrer augmentaran la seva quota per sobre del 50% de les accions, la branca dels Hevia liderada per l'encara director financer, Enrique Hevia, i les seves tres germanes, sortiran de Freixenet per un valor proper als 145 milions. Aquesta era la seva intenció molt abans que Henkell dugués a terme l'auditoria de comptes ateses les diferències amb la gestió del vicepresident, Pedro Ferrer.
La clau dels Bonet
Tal com s'esperava, la clau per sortir del bloqueig han estat els Bonet. El president de Freixenet, José Luis Bonet, que en més d'una ocasió insistia en la seva "bona sintonia familiar", i la seva germana, Pilar Bonet, retindran el seu paquet d'accions del 7,25% cadascun i donaran així estabilitat a la multinacional a llarg termini. Per la seva part, el president del Consell Regulador del Cava i director de comunicació, Pedro Bonet, i el seu germà Eudald Bonet vendran només una part dels títols però continuaran com a accionistes de la societat. Es trencarà d'aquesta forma la igualtat d'accions entre els diferents germans.
Cada vegada més a prop de firmar la pau, el líder del sector del cava a Espanya que factura més de 500 milions anuals prova de buscar sinergies industrials amb Henkell. La comercialització i una cartera en comú com a vies de futur, la crisi familiar com a records del passat.
"Molt bona harmonia familiar"
Ho va fer a la Fira Alimentària i ho ha tornat a fer aquest dilluns en la presentació de la campanya de Nadal. El president de Freixenet ha destacat que al centre de la companyia regna una "molt bona harmonia familiar".
"Només puc dir que som una empresa familiar que sempre ha tingut ofertes, però ara hi ha especial notorietat per l'existència d'una oferta molt seria", ha assegurat Bonet en al·lusió a Henkell &Co. "Afortunadament, hi ha molt bona harmonia familiar, i a partir d'aquí anirem navegant", ha conclòs.
D'altra banda, Freixenet preveu incrementar les seves vendes un 5% durant aquesta campanya, que estarà marcada per una pujada de preus degut a una menor collita per l'escassedat de pluges. Es tracta de pujades "assequibles i gens dramàtiques". "Esperem que aquest Nadal no es freni per res i la marca Freixenet segueixi cap a dalt", ha assegurat Pere Bonet.