El president de l'Associació Hipotecària Espanyola (AHE), Santos González, ha assegurat que la fusió de CaixaBank i Bankia "no distorsiona de cap manera" el mercat hipotecari hipercompetitiu existent a Espanya i ha sentenciat que continuarà operant de forma "tan transparent i àgil" com sempre.
En una entrevista amb Servimedia, González ha recordat que les fusions, com la de CaixaBank i Bankia "passen per Europa" i per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMV), i "si l'operació s'ha autoritzat és que, des del punt de vista de la lliure competència, de la transparència i del funcionament normalitzat del mercat, no ofereix cap dubte".
Així es pronuncia el president de l'AHE al ser preguntat pel risc d'una potencial pèrdua de rivalitat entre la banca arran de l'intens procés de fusió i desaparició d'entitats viscut des de la crisi del 2008, i coronat fa pocs dies per la creació primer banc de l'Estat amb la integració de Bankia en CaixaBank, i al qual seguirà, ben aviat, la unió entre Liberbank i Unicaja.
Sobre el mercat hipotecari espanyol, González ha subratllat que és "extraordinàriament competitiu i transparent, malgrat tot el viscut". La raó darrere d'aquesta rivalitat és, segons el president de l'AHE, que es tracta d'un "producte important dins de l'estratègia de la nostra banca" on "el finançament de les compres d'habitatge dels ciutadans és un negoci molt important" i vincula, provocant que "totes les entitats són en disposició d'oferir hipoteques".
Si a això li sumes que les hipoteques són un producte "molt madur", on "la diferenciació del producte hipotecari és francament difícil", va agregar que "la variable més significativa de competència és el preu" i això és el que s'està traslladant per part d'entitats que fan ofertes "tractant de captar" més clients. "Hi ha robatoris d'hipoteques i efectivament hi ha un nivell de renegociació de la hipoteca, bo, d'alguna importància", revela.
CaixaBank inicia la unificació de la marca
CaixaBank va iniciar aquesta setmana la unificació de la marca a la seva xarxa d'oficines, un procés que durarà nou setmanes fins a aconseguir el conjunt de la xarxa a tota Espanya, que es duu a terme després que, en primer lloc, s'adaptés la imatge als edificis corporatius de Bankia. Aquesta operació suposa el canvi de la retolació interior i exterior de tota la xarxa, així com la personalització de la imatge dels caixers.