La Generalitat de Catalunya ha aprovat destinar 19 milions d'euros extres al Circuit de Catalunya, que és l'empresa que gestiona el Circuit de Montmeló, per tal de cobrir i compensar les pèrdues corresponents a l'actual exercici 2021. Aquest import s'ha dividit en tres partides: una inicial, que ja va anunciar el Govern d'una xifra d'11,1 milions d'euros, i les dues actuals, que s'han aprovat en dos altres Consells Executius per una suma total de 7,9 milions d'euros, segons recull el portal de transparència.
Paral·lelament, aquests diners també han de servir per iniciar les negociacions que han de permetre renovar els contractes amb la Fórmula 1 i MotoGP. Els 11,1 milions inicials provenen del fons de contingència per a imprevistos, en tant que els 7,9 milions restants els posa el Departament d'Empresa i Treball, que lidera Roger Torrent, també actual president del Circuit de Catalunya.
Encara sobre aquests 7,9 milions que ara s'han conegut, cinc d'aquests provenen d'Avançsa i els altres 2,9 surten de l'Institut Català de Finances i d'un programa sobre emprenedoria ja acabat.
Deficitari des del 2009
Aquests recursos que destina la Generalitat per pal·liar les pèrdues que es registren aquest any no són una excepció, donat que el Circuit registra un balanç negatiu i deficitari des de l'any 2009. Per tal de reequilibrar les finances, la Generalitat ha anat destinant algunes partides.
Aquesta inversió de 19 milions d'euros se suma als 25 milions d'aval que segellen els propietaris de la Fórmula 1 amb la Generalitat cada any per sufragar les pèrdues que suposa l'esdeveniment i que, de fet, ja estan estipulats en els pressupostos del Circuit de Catalunya.
Explica Europa Press que, des del Departament d'Empresa i Treball, asseguren que es van "trobar amb aquest deute" i que el que volen és concretar en els propers mesos "un nou projecte de circuit que suposi un canvi significatiu" i que presenti uns "valors que s'ajustin al sector del motor en el segle XXI".
El passat 2 de juliol, Roger Torrent va ser nomenat president del Circuit de Barcelona-Catalunya, a proposta del Govern. D'aquesta forma, prenia el relleu d'una altra persona que havia format part del Consell Executiu, Ramon Tremosa, que també havia presidit l'ens durant la seva etapa com a conseller. Amb l'arribada de Tremosa a la presidència de l'empresa, un conseller tornava a fer-se'n càrrec després de dues presidències de persones que no ho havien estat, Vicenç Aguilera i Maria Teixidor.