El Govern ha sancionat onze companyies aèries amb més de 530.000 euros durant els darrers tres anys, segons ha informat avui la directora de l'Agència Catalana del Consum, Elisabeth Abad, durant la seva visita a la província de Girona.
Aquestes multes deriven de les reclamacions que els passatgers interposen davant l'Agència Catalana de Consum (ACC) després de fer-ho davant les aerolínies i no rebre resposta en el termini d'un mes.
Apart de gestionar totes les que els entren dels particulars (en aquest mateix període són 3.817). Consum també mira si s'ha incomplert la normativa i, aleshores, és quan el Govern de la Generalitat multa la companyia.
Vueling, amb 307.740 euros de multa, seguida de Ryanair, amb 46.000 euros, American Airlines, amb 37.600 i EasyJet, amb 37.200, són les que acumulen un import més alt de sancions. Fonamentalment, per dur a terme pràctiques abusives o negar-se a subministrar dades.
Altres companyies sancionades han estat Air Europa, Iberia, Aerolíneas Argentinas, Delta Airline, Lufhansa, Monarch Airlines Limited, Turkish Airlines i Wizz Air Hungary.