El president executiu de Grup Gallo, Fernando Fernández, ha posat en relleu el rol essencial que les marques de fabricant exerceixen en un context d'inflació, apel·lant a la qualitat i a la innovació com a elements diferencials.

El rol de les marques de fabricant com a baluard de la qualitat i la innovació al sector de l'alimentació i el seu compromís real amb la sostenibilitat, a través de projectes concrets, és essencial per assegurar contribució a un sistema alimentari sostenible i assoleixi de tots, segons va posar de manifest Fernando Fernández en el context del Fòrum del Retail i el Gran Consum, organitzat per 'L'Economista', que es va desenvolupar aquest dilluns a Madrid.

Al costat de representants d'altres grans marques agroalimentàries i del sector del gran consum del nostre país, Fernando Fernández va indicar durant la taula de debat dedicada a la valoració de la cadena alimentària que la marca de distribució no podrà equiparar-se mai a cap producte de marca fabricant.

"Cal eliminar de l'imaginari del consumidor la idea que el producte i els beneficis que obté són els mateixos", va afegir."L'equació és molt clara, i així l'hem aplicat sempre en Gallo: la qualitat està vinculada la innovació constant en processos i productes per aportar valor, que és l'objectiu final de la nostra tasca. Aquest esforç i aquest rigor té un preu i cal explicar-ho al consumidor".

Per a Fernández, Grup Gallo és un exemple clar de compromís amb la qualitat i la innovació constants, "una cosa que es reflecteix des del seu naixement, amb la introducció del blat dur a Espanya per elaborar una pasta per als paladars del nostre país; en els 90, amb la creació de la pasta per a amanides i, ara, amb els brous naturals."

Per aconseguir que el consumidor valori aquest esforç, "l'únic camí és explicar quins són els atributs que ens diferencien de la marca de distribució i per què ha de pagar més per això i, el context actual, ens ofereix una oportunitat per fer-ho", ha afegit.

Durant el debat, Fernando Fernández ha assegurat també que la indústria ha de treballar en iniciatives concretes que contribueixin a la sostenibilitat de la seva activitat amb resultats i impacte real en el seu entorn. Des de la perspectiva de Gallo "creiem que podem ser un actor clau en la transformació del sistema alimentari" i ha posat com a exemple el vincle històric de la companyia amb la campanya andalusa, de la qual obté la pràctica totalitat de la seva matèria primera, "una acció amb un impacte sobre la sostenibilitat econòmica i social que ajuda més de 2.000 famílies d'agricultors".

El president executiu de Grup Gallo s'ha referit a altres projectes clau que en aquests moments està desenvolupant la companyia, com la promoció de l'ús de fertilitzants verds per promoure la descarbonització en els cultius de blat dur: "amb aquests fertilitzants estimem que en cada quilo de blat dur produït amb aquest fertilitzant es reduiran en més de la meitat les emissions", ha assenyalat.

A un altre nivell, la companyia ha creat també la Càtedra Grup Gallo, amb la Universitat de Còrdova, des d'on es lideren projectes d'investigació per a la transformació de l'agricultura en el context del qual s'inclouen iniciatives com el projecte 'LIFE Innocereal EU', "que dirigeix els seus esforços cap a una producció de cereals i cadena de valor neutra en carboni a Europa, posant en ús bones pràctiques agrícoles i desenvolupant noves tecnologies."

REPTES

Grup Gallo està identificant aquells processos en els quals la Intel·ligència Artificial pot generar un valor específic i ja ha posat en marxa un projecte per millorar la qualitat i el rendiment del cultiu del blat dur, basat en la recopilació de dades obtingudes a través de la sensorització del camp: "Gallo ha aconseguit crear un algoritme que s'ha incorporat a la gestió del procés de producció del cereal. Entre altres aspectes, Gallo pot anticipar els resultats d'una collita i la qualitat del blat que s'obtindrà", ha indicat.

El president executiu de Grup Gallo ha explicat que els resultats, a més, confirmen la importància d'integrar l'IA per millorar la qualitat de les collites i del blat i ha assegurat que "el rendiment de les collites és un 15% superior al de la mitjana, amb una qualitat del blat superior, també per sobre de la mitjana nacional".

La pasta ha guanyat presència a les llars durant l'última dècada i s'ha convertit en un aliat imprescindible de l'alimentació. La pasta manté la seva tendència de creixement progressiu i constant amb un augment acumulat del 17,3% des de 2018. Actualment, el consum mitjà per càpita es va situar en els 4,12 kg.

En el context del Dia Mundial de la Pasta que se celebra aquest divendres, 25 d'octubre, Grup Gallo vol posar focus en l'evolució que ha experimentat el consum d'aquest producte, la presència del qual a les llars espanyoles és fruit d'una trajectòria de gairebé vuitanta anys elaborant la pasta líder al mercat.