Grupo Gallo ha presentat una nova referència en la seva categoria estrella, la pasta clàssica. Es tracta de Macarró XL, l'últim llançament de la companyia.

Grupo Gallo llança aquesta nova referència al mercat amb l'objectiu de diferenciar-se respecte a la MDD i recolzant-se en la innovació com a palanca de creixement al mercat de la pasta clàssica, en el qual ha crescut substancialment durant l'últim any.

La companyia aposta per aportar novetats als menjars diaris i fer-la més assequible per a les famílies en aquest context d'inflació amb un preu especial de llançament a 0,99 euros la unitat.

Precisament, el mercat ha registrat un augment substancial de la demanda de pastes amb grans formes entre els consumidors espanyols. Aquest segment va créixer un 11% en volum el 2023 respecte a l'any anterior, amb una taxa de repetició del 35% i 1,5 milions de compradors el 2023, un 5% més que el 2022, segons dades de Kantar.

Amb aquest llançament, Grup Gallo segueix apostant "per llançar productes que es diferenciïn de la MDD, democratitzant les formes grans, típiques de les gammes més prèmium." A més, busca llançar "un producte a un preu competitiu" i "amb el segell de qualitat que caracteritza la família de pack vermell de Pastes Gall, gràcies a l'ús de blat dur de selecció conreat a la campanya andalusa."

Indica que el paquet vermell de Gallo continua sent "el més apreciat pels consumidors espanyols, sent el segment que més ha crescut en volum, amb 4 milions de quilos de pasta clàssica de Gallo venuts el 2023," segons va informar la companyia.

FAMÍLIES

Les famílies són un dels principals impulsors d'aquest canvi en les preferències de compra i ja representen el 56% del consum de pasta gran després d'un augment del 16% en el seu hàbit de compra l'últim any: compren més de tres vegades a l'any i tenen una taxa de repetició del 41%, la qual cosa representa un augment de 3,6 punts més de quota respecte a 2022.

"El mercat de la pasta gran ha crescut substancialment l'últim any i en Gall volem continuar sent un actor rellevant en aquest segment. Aquest llançament és fruit de la innovació, un valor intrínsec en l'ADN de Gall i que ens impulsa a desenvolupar nous productes únics i que marquin la diferència amb la MDD," va destacar Julia Sala, Màrqueting Mànager de Grup Gall.

A més, Sala va indicar que "aquest llançament busca aportar novetats a un moment diari, oferint un producte de qualitat, elaborat amb varietats de blat pròpies, de què es beneficien més de 2.000 famílies d'agricultors nacionals. El nostre propòsit continua sent oferir una pasta de qualitat superior gràcies a l'ús de blat dur seleccionat, a l'abast de tots i assegurant un producte excel·lent."

El nou Macarró XL de Gall, amb un gramatge de 450g, s'ha llançat al mercat amb un preu de llançament promocional de 0,99 euros per paquet durant els tres primers mesos amb l'objectiu de democratitzar el consum de pasta prèmium, fent-la més assequible per a les famílies en aquest context complicat.

QUALITAT

Durant més de 75 anys, Pastes Gallo ha estat "una marca icònica que pot mirar al futur des del profund respecte a un llegat que ha demostrat el seu compromís amb el consumidor i la seva proximitat amb les famílies d'aquest país, mantenint sempre una escolta activa, amb voluntat real de ser al costat del consumidor per poder anticipar-se a les necessitats de les famílies".

Grup Gall s'ha consolidat al mercat espanyol com marca líder al mercat de la pasta seca, les salses i les farines com a referent fabricant nacional, oferint una àmplia varietat de pastes, amb receptes totalment adaptades al gust dels paladars espanyols.

"El reconeixement dels consumidors li avala amb la seva fidelitat i una quota de mercat propera al 35% en pasta seca, un 29% en salses i un 16% en farines", va concloure l'empresa.