Amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull Lgtbiqa+, Havas s'ha sumat amb el llançament d'una nova campanya multitarget que busca ensenyar i visibilitzar, en un to amè i proper, totes les identitats de gènere i sexuals que coexisteixen en les societats actuals, sota l'eslògan 'Si no em nomenes, no estic'.
La campanya segueix la línia de la llançada l'any passat, 'No Estoy', que promovia la inclusió del col·lectiu Lgtbiqa+ en l'àmbit del màrqueting i la comunicació. Un projecte per al qual es va comptar amb el suport de diferents associacions a favor dels drets del col·lectiu com REDI, a la pertany Havas, així com d'organitzacions relacionades amb el sector publicitari.
En aquesta ocasió 'Si no em nomenes, no estic' impulsa el desenvolupament d'un glossari sota el nom de 'Castellà de la L al +' basat en l'oficial de l'ONU, que aglutina totes les definicions necessàries per conèixer tot el relatiu al col·lectiu, des de conceptes que inclouen la sexualitat fins a la identitat de gènere. Aquest conjunt de definicions aproparà a la població general i als professionals de la indústria nocions que poden no resultar tan familiars, i així ajudar a generar una conscienciació més gran, visibilitat i reconeixement a persones que no s'identifiquen amb els rols i gèneres "tradicionals", i que conviuen en les societats multiculturals i diverses d'avui dia.
A més, la campanya compta amb la col·laboració de reconeguts creadors de continguts en xarxes socials com Benja Serra i Susana Reyes, que, a través d'una sèrie de vídeos i píndoles als seus canals a Instagram, il·lustraran els diferents conceptes i identitats a professionals del grup i a la resta de la ciutadania, en un to proper, sense perdre el focus en la importància d'aquest tema.
'Si no em nomenes, no estic' es desplegarà físicament en els Havas Villages, les seus del grup de comunicació, mitjançant la instal·lació de cartells publicitaris, vinils i diferent material audiovisual. Les gràfiques inclouen un codi bidi que dona accés al glossari. Una altra de les accions que es duran a terme serà la distribució en els Havas Villages d'un 'workbook' amb el qual totes les persones de la companyia podran consolidar els seus coneixements amb uns senzills exercicis.
La campanya, que ha estat desenvolupada de nou per professionals de les diferents agències del grup Havas, de dins i fora del col·lectiu, reivindica el reconeixement ple de la llibertat sexual i identitat de gènere, sense discriminació, així com també el foment de la tolerància i el respecte de qualsevol opció en la vida de qualsevol persona, sigui quin sigui, sense prejudicis.
Enrique Escalante, Head of People & Talent a Havas España, va explicar que "emmarquem aquesta campanya dins del propòsit d'Havas d'impulsar un canvi positiu en la societat, gràcies al poder de les idees creatives i la comunicació. El 2023 vam donar un important pas endavant amb 'No hi soc' i aquest any continuem avançant en aquesta direcció per la diversitat i la inclusió amb aquesta nova campanya amb què volem informar, educar i sensibilitzar, més enllà del sector de la comunicació i la publicitat, la població en general. Estem especialment orgullosos a més perquè el treball, igual com l'any passat, ha estat realitzat per persones voluntàries de la nostra companyia que han demostrat, com sempre, un gran compromís i professionalitat pel treball ben fet. Esperem, de veritat, que ens ajudi a continuar avançant cap a la societat que tots i totes volem".
Havas apostarà per donar continuïtat al concepte d'aquesta campanya al llarg d'aquest any i el que ve, impulsant diferents iniciatives en el seu compromís per una igualtat real i efectiva entre totes les persones.