HIP-Horeca Profesional Expo, la fira europea més gran de solucions Horeca, celebrarà del 10 al 12 de març la seva novena edició a Ifema Madrid. L'esdeveniment convertirà la capital en l'epicentre internacional de la innovació hotelera i suposarà un impacte de 84 milions d'euros per a la ciutat, segons les previsions dels organitzadors, que assenyalen que reforçarà el posicionament de Madrid com a laboratori de nous conceptes del sector i de porta d'entrada d'inversions internacionals que comencen la seva etapa a Europa.

Més de 50.000 directius, empresaris i professionals es reuniran a HIP-Horeca Profesional Expo per descobrir les últimes solucions, conceptes i estratègies amb què ser més competitius i garantir la sostenibilitat dels seus negocis. Els qui donaran resposta a les necessitats d'aquests professionals seran les 817 firmes expositores que acudiran a la trobada i que mostraran l'últim en alimentació i begudes, equipament, interiorisme, mobiliari, parament, packaging, tecnologia, nous conceptes, restauració automatitzada, higiene i sociosanitari. Sobre això, seran més de 5.200 innovacions que es presentaran i que estaran enfocades a qualsevol segment de la indústria: hoteler i altres categories d'allotjament, restauració, bar, cafeteria, delivery i 'take away', col·lectivitat, i lleure.

Com a novetat, la zona expositiva d'HIP 2025 s'ha diferenciat a partir d'onze àrees per facilitar que el visitant trobi el producte o solució que busca. Entre elles destaquen les de Foodservice Solutions, Coffee & Bakery, Smart Kitchens & Equipment, Automated Foodservice, Design & Experience, Digital World o Sociosanitari.

En el marc d'HIP 2025 s'organitzarà Hospitality 4.0 Congress, el fòrum mundial més gran d'innovació Horeca, que reunirà 703 ponents internacionals, que són líders en les seves empreses o departaments operatius. Els experts portaran a debat, en 370 sessions, les claus de l'hostaleria actual, les quals es defineixen per la gestió del negoci i la seva diferenciació en un entorn caracteritzat per la contenció de la despesa dels consumidors i l'alta competència. Igualment, la cimera abordarà els reptes que està afrontant actualment la indústria com són el canvi d'hàbits dels clients, la gestió del talent, la digitalització o la millora de les experiències.

Per tractar aquestes qüestions d'una manera més eficient i dinàmica, Hospitality 4.0 Congress, s'ha redissenyat optimitzant la durada dels seus summits. També, en aquesta edició s'han prioritzat els casos d'èxit, estudis i els tallers, amb l'objectiu d'oferir una visió més pràctica que faciliti als professionals la implementació en les seves empreses de l'après.

Exemple d'aquest replantejament és el fòrum Sala Xperience, que s'ha transformat per revelar amb una experiència immersiva com és el restaurant del futur de la mà de líders de sala d'El Celler de Can Roca, Geranium, Coc o Enigma. Altres novetats són el summit de Design & Experience, en el qual directius de Papa Johns, Goiko, Vici, Melia Hotels o Aramark compartiran d'una forma interactiva el procés de passar de la conceptualització a la materialització d'un projecte hoteler; o el summit de Coffee & Bakery, en el qual es ressaltarà el potencial del segment per rendibilitzar moments de consum de la mà d'executius de Syra Coffe, Manolo Bakes, Dunkin', Lotus, Europastry o Pastisseria Mallorca.

En total, seran més de 30 fòrums entre els quals també es mantindran els ja consolidats Restaurant Managament, on s'ensenya a administrar els establiments del canal Horeca per mantenir sempre un marge estratègic; CEO Summit, en el qual els dirigents de firmes globals es reuneixen per intercanviar punts de vista i exposar els reptes que afronten; Hotel Trends i The VIP Room que, des de la perspectiva de l'alta direcció, es dediquen a estudiar les principals tendències per a qualsevol tipus d'allotjament així com les oportunitats hoteleres d'inversió; IA Horeca, pensat per tractar l'aplicació de la intel·ligència artificial en l'hostaleria; Restaurant Trends, que de la mà de Marques de Restauració, aborda l'estat de la restauració de marca a Espanya; o Nightlife, que reflecteix l'auge del lleure nocturn, del qual estan naixent propostes innovadores com els hyperclubs.

Alguns dels noms propis que es pujaran als escenaris d'Hospitality 4.0 Congress són Carmen Matutes, Subdirectora General de Palladium Hotel Group; Joan Roca, Xef executiu i cofundador d'El Celler de Can Roca***; Albert Adrià, cuiner, pastisser i empresari; Antonio Catalán, president d'AC Hotels by Marriott; Gonzalo Aguilar, CEO de Minor Hotels Europe & Americas; Manuel Zamudio, CEO de Krispy Kreme a Espanya; Daniel Agromayor, CEO de Five Guys al mercat ibèric; Alfonso del Poyo, Vicepresident a Espanya i Llatinoamèrica de Meliá Hotels International; o João Almeida, CEO de KFC a Espanya i Portugal.

Amb ells, assistiran ments inspiradores de la talla de José Elías, propietari de La Sirena; Victor Küppers, coach, consultor i formador; o Marian Rojas, metge psiquiatre i autora del bestseller 'com fer que et passin coses bones', que guiarà els hotelers en diferents desafiaments.