homming, la plataforma proptech de referència en la categoria del 'property management', va augmentar un 90% la seva cartera d'actius gestionats mitjançant la seva plataforma durant els primers sis mesos de l'any fins a les 30.100 propietats, en comparació amb les dades del mateix període de 2023. Aquest creixement està apuntalat per l'avenç tecnològic de la companyia i el creixement de la gestió de lloguers de mitjà i llarg termini, i per habitacions.

En paraules del seu CEO, Jorge Montero, l'acompliment d'homming durant el primer semestre "ratifica que la nostra plataforma es posiciona com un referent del sector. Així mateix, ha estat un període per consolidar el nostre posicionament al mercat com el principal partner tecnològic de propietaris i gestors, amb un producte robust i potent, que s'avança a les exigències del mercat".

En xifres, la gestió de rendes mitjançant la plataforma ha augmentat un 90% en els primers sis mesos de l'any i supera ja els 580 milions d'euros. Aquesta dinàmica li ha valgut a la companyia el premi Solvia Proptech i una nominació com a finalista dels guardons ASPRIMA a les millors empreses emergents a Espanya, la qual cosa ha permès a homming treballar de manera propera amb grans operadors i fons d'inversió de la indústria immobiliària.

"Al mig d'un sector que evoluciona i s'adapta a les necessitats i regulacions, confiem que la tecnologia és la clau per escalar en les diferents línies del negoci de gestió immobiliària. Encara tenim molt camí per recórrer en matèria de digitalització i optimització de processos, i és allà on homming ofereix un valor diferencial", ha ressaltat José María Rincón, CMO i cofundador d'homming.

ALIANCES ESTRATÈGIQUES

En els primers sis mesos de l'any, homming ha firmat aliances estratègiques amb empreses com Qlip (canvi i conciliació de subministraments), Finaer (gestió de garanties d'impagaments), TUIO (assegurances per a la llar) i TaxDown (declaració de la renda per a propietaris). Quatre acords que enrobusteixen les funcionalitats de la plataforma i posen a disposició dels més de 50.000 usuaris d'homming una àmplia cartera de serveis.

A més, la companyia ha incorporat també un motor de reserves personalitzable, que permet als gestors immobiliaris tenir el seu propi portal d'anuncis i administrar des d'aquest la recepció de sol·licituds i reserves.

"Estimem multiplicar la nostra facturació entre 2,5 i 3 vegades per al tancament d'aquest any. Per aconseguir aquest objectiu continuarem augmentant la nostra cartera de partners, seleccionant les millors solucions del sector per incloure-les a la nostra plataforma i oferir-les-hi a tots els nostres usuaris. A més, continuarem sumant noves funcionalitats que millorin l'experiència i s'avancin a les exigències del mercat", ha destacat Montero.

Per a la segona part de l'any, homming espera consolidar encara més la seva relació amb l'ecosistema proptech, per oferir una experiència 360è en la gestió dels lloguers. Així mateix, es proposa consolidar la seva presència als set mercats en els que opera i buscar oportunitats a nous països. A més, posarà el focus en la intel·ligència artificial, doncs "dins del nostre sector no només pot augmentar la nostra eficiència i productivitat, també pot jugar un paper crucial en termes de seguretat, monitoratge i acompliment dels equips de treball que gestionen els lloguers", afegeix Montero.