L'empresa de vehicles Huyndai, liderada a Espanya per Leopoldo Satrústegui, celebra aquest any el 20è aniversari del seu d'èxit model Tucson, consolidat com un dels SUV preferits del mercat amb quatre generacions i una alta popularitat.
El 2023, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) va produir 244.495 unitats del Tucson, exportades a 70 països. Aquell mateix any es van matricular 158.056 unitats a Europa, consolidant-lo com el SUV compacte més venut del continent.
A Espanya, les matriculacions van vorejar l'any passat les 20.000 unitats i l'agost de 2024 el Tucson ha estat el segon model més venut només per darrere del Dacia Sandero.
Al llarg d'aquests 20 anys, el Tucson ha demostrat una capacitat constant per evolucionar, adaptant-se a les necessitats del mercat amb opcions de motorització que van des de combustibles fòssils fins a híbrids endollables.
El 2022, va ser el cotxe més venut d'Espanya i el 2023 es va assolir la unitat dos milions en la planta de Nošovice, una fita que subratlla el seu "èxit sostingut". El model ha millorat en cada generació amb noves tecnologies de seguretat i confort, com la inclusió del sistema ADAS en la seva tercera versió, tal com va destacar l'empresa en un comunicat.
Aquest any, Hyundai llança una edició especial del Tucson per celebrar aquest aniversari, destacant la longevitat i rellevància del model en un mercat tan competitiu. Amb un disseny actualitzat i una gamma d'opcions que inclou versions esportives com la N Line, el Tucson aspira a "continuar sent un referent en el segment SUV compacte, consolidant el seu èxit en els anys venidors."