El gegant suec Ikea aterra aquest mes al centre de Barcelona amb una botiga 'pop up' efímera. Concretament, estarà ubicada al número 17 del carrer Comerç entre el 21 i el 29 d'octubre. També n'hi haurà una altra al número 5 del carrer San Cayetano de Madrid entre el 21 i el 30 d'octubre amb l'objectiu de celebrar l'arribada d'Ikea a Espanya ara fa 20 anys. El seu horari serà de 10.00 a 21.00 hores.
D'aquesta manera, la multinacional oferirà als clients abans de l'inici del Nadal la possibilitat de comprar articles exclusius, que no es podran troban a cap altra botiga a la península ibèrica, i que reten homenatge a la tradició sueca. A més, durant els dies d'obertura, hi haurà tallers enfocats a la personalització de mobles i complements d'Ikea. Amb aquest nou concepte de botigues efímeres al cor de la ciutat, la firma avança en el desenvolupament de la seva estratègia multicanal per adaptar-se a les necessitats dels consumidors, com la venda per Internet.
16 botigues i venda online
De fet, Ikea, que a l'actualitat compta amb 16 botigues al mercat espanyol, ha aterrat al món de la venda online amb una prova pilot a les seves botigues de València i Barakaldo (Biscaia). En les pròximes setmanes, s'espera incrementar la xifra d'establiments amb l'objectiu d'oferir aquest servei de forma generalitzada el proper mes de desembre. A més d'aquestes proves pilot, els clients de la companyia de mobiliari tenen aquest servei, denominat 'Compra online versió 1.0', també disponible en el punt de lliurament d'Ikea a Pamplona.
La firma, que va assolir unes vendes de 1.384 milions a Espanya durant el seu últim any fiscal (entre setembre de 2015 i agost d'aquest any), la qual cosa suposa un augment del 8%, aposta pel mercat espanyol, que considera estratègic i on desenvolupa des d'aquests últims anys una estratègia d'expansió multicanal. Així, a més de preveure la implantació de nous formats comercials, com els punts de lliurament, i noves tipologies de canals, solucions i suports, com el comerç electrònic, Ikea continuarà obrint botigues dins del seu àmbit més tradicional.
L'objectiu és arribar a què el 80% de les llars a Espanya comptin amb un establiment Ikea a menys d'una hora amb cotxe i que el 100% dels consumidors tinguin accés a la gamma de productes i serveis, a través de la compra 'online'.