Ikea vol reforçar la seva aposta a Espanya amb la creació de 1.500 llocs de treball en els pròxims dos anys, 340 d'ells a Catalunya. La multinacional ha decidit incrementar la plantilla després d'elevar un 8,2% les seves vendes en l'últim exercici fiscal, fins als 1.820 milions d'euros. Segons ha explicat el negoci, l'increment de treballadors s'explica per l'obertura d'una dotzena de botigues més petites, i per les que necessitarà més personal. En tot l'Estat Ikea té previst obrir 90 botigues, tot i que encara no n'ha detallat la ubicació. Amb tot, l'empresa sueca preveu que en dos anys tingui una plantilla d'11.230 persones a Espanya --actualment en té 9.765--. "Amb aquests resultats, més que mai, Ikea vol arribar a la majoria de les persones i oferir soluciones perquè les cases espanyoles siguin cada vegada més accessibles i sostenibles", ha ressaltat la companya, que ha facturat en línia 406 milions d'euros, el 22% de la facturació total.
12 botigues a Catalunya
Ikea preveu continuar avançant en el seu pla d'expansió omnicanal, amb una clara aposta per formats més diversos i accessibles per estar més a prop del consumidor d'una manera molt més especialitzada. En l'actualitat, la multinacional compta amb 77 punts de contacte i en els anys vinents espera obrir-ne 13 més. Avui dia l'empresa disposa de fins a set formats físics diferents, en funció de la seva localització comercial, mida, els serveis prestats en ells --com botigues urbanes, botigues més petites però d'igual experiència de compra, centres de disseny i planificació o punts de recollida--. El conseller delegat d'Ikea a Espanya, Nurettin Acar, ha valorat l'any com "el resultat de la feina d'un equip compromès que té la capacitat de buscar oportunitats en moments de desafiament i incertesa estant al costat de les persones com un agent de canvi". "L'esclat de la Guerra a Ucraïna, les interrupcions en la cadena de logística i les dificultats d'abastiment ens han portat grans reptes. Estic realment orgullós de veure com hem aconseguit aprendre i desenvolupar noves capacitats i focalitzar-nos en aquesta situació", ha destacat. Acar ha ressaltat que la multinacional ha innovat i trobat solucions que li han permès recolzar a moltes persones, respondre a les seves necessitats en el context canviant actual i ha promogut el seu compromís de ser "cada vegada més accessibles, sostenibles i assequibles". "Estem compromesos amb Espanya, el país que ens ha obert els seus braços i habitatges des de fa més de 25 anys" ha subratllat el conseller delegat d'Ikea a Espanya.
El grup Inter Ikea, propietari de la marca de la cadena de mobles i objectes per la casa Ikea, va obtenir un benefici net de 1.433 milions d'euros en el seu últim any fiscal, un 17% menys. Aquesta caiguda dels beneficis ha estat, segons el comunicat emès per la multinacional, a causa dels efectes de la pandèmia del coronavirus i als problemes en la cadena de subministrament global. El benefici operatiu va ser de 1.856 milions d'euros, un 17% menys que l'any anterior. Les vendes al detall van ascendir a 41.900 milions d'euros, un 5,8% interanual més. "La recuperació econòmica va continuar durant l'any fiscal 2021, però l'ambient empresarial continua sent molt exigent. A mitjan any es van tancar més de 150 botigues per confinaments locals, el que significa que les vendes en establiments van ser més baixes, però per internet van pujar un 73%", segons ha informat Inter IKEA. Paral·lelament, l'escassetat de matèries primeres i la crisi del transport global van tenir un impacte en els marges de beneficis d'Inter Ikea. "Tot i que els costos van augmentar, vam fer el possible per mantenir els preus estables", ha destacat el seu director financer, Martin van Dam. Ingka Group, societat que concentra el 90% de les vendes d'IKEA, ha informat d'unes vendes anuals de 39.500 milions d'euros, un 5,6% més interanual. Ingka Group és un dels dotze grups que comptes i operen els canals de venda d'IKEA sota acords de franquícia amb Inter IKEA Systems, que és el propietari del concepte IKEA.