'L'Economista' ha avançat aquest cap de setmana un estudi d'EY que situa a Decathlon i Ikea com les dues marques retail més ben valorades a Espanya amb puntuacions de 73,6 i 73,1 respectivament; són les úniques marques que superen els 70 punts en la classificació que també inclou altres marques com Leroy Merlin, Primor i El Corte Inglés.
En els últims anys, Ikea ha impulsat un ambiciós pla d'expansió amb 25 noves botigues en els últims 2 anys i projectes innovadors com la plataforma de segona mà Ikea preowned. Per la seva part, Decathlon ha rebut recentment la certificació EDGE, un reconeixement internacional que destaca el fort compromís del Grup amb la creació de llocs de treball inclusius i la promoció de la igualtat de gènere.
Un sector que va finalitzar l'any amb bones previsions ja que segons el Baròmetre de la Despesa a Retail de NIQ les llars espanyoles van incrementar la despesa en gran consum en un 4,5% interanual durant el tercer trimestre de 2024.
Aquest informe se suma al que es coneixia fa escassos dies impulsat per MERCO (sent la 14a edició) i on també apareixia Ikea, en tercer lloc, juntament amb Grup Social ONZE (primer) i Inditex (segon), com les tres empreses més responsables segons criteris d'ESG. Aquesta classificació reconeix quins són les empreses més responsables amb el medi ambient, la societat i a nivell de governança.