Imagin, la plataforma de serveis digitals i estil de vida impulsada per CaixaBank, ha en només tres anys aconseguit compensar 452 tones de CO₂, netejar més de 21 tones de plàstic del mar, plantar més de 340.000 arbres i mobilitzar més de 9.500 voluntaris digitals que han col·laborat en causes solidàries a través dels canals digitals. Aquestes xifres són una mostra de l'impacte positiu que Imagin ha generat en el planeta i en la societat gràcies a la seva estratègia basada a generar un impacte positiu des de l'entorn digital i el suport de la seva comunitat.
Des de la posada en marxa de la seva nova estratègia el 2020, Imagin va declarar el seu objectiu de connectar i activar les inquietuds en sostenibilitat de la seva comunitat d'usuaris, oferint eines per reduir l'impacte negatiu de les seves accions i implicant-se en canalitzar suports per iniciatives socials i empresarials de tercers que beneficiïn el medi ambient i la societat. Tres anys després, la plataforma ha aconseguit connectar, de manera innovadora i en un entorn digital a través de la seva app, amb les inquietuds sostenibles d'una comunitat d'Imaginers que avui ascendeix a més de 4 milions de persones. Per a això, Imagin desenvolupa productes, serveis, continguts, acords i iniciatives que ajuden a millorar el planeta i els seus habitants, iniciatives que articula a través d’ImaginPlanet.
Aquest compromís ha posicionat Imagin com a referent en l'àmbit de la sostenibilitat i l'impacte social. El juliol de 2020, Imagin es va convertir en la primera plataforma de serveis financers 'mobile only' en obtenir la certificació B Corp, un reconeixement que situa aquesta fintech entre les millors empreses del món que utilitzen el seu potencial per a impactar en positiu
Tres grans reptes
Per concentrar els esforços i aconseguir el millor resultat possible, Imagin s'ha enfocat en tres grans reptes: la protecció dels boscos, la conservació de mars i oceans, i la transformació social, causes en les quals la plataforma s'ha implicat a través de multitud d'accions i col·laboracions transversals que han permès multiplicar i expandir l'impacte generat.
La protecció de les masses boscoses és una de les eines més potents per promoure la biodiversitat, revertir l'erosió del sòl i frenar la desertificació, a més de l'impacte que té sobre la vida de les persones que depenen dels recursos que els boscos proveeixen. Gràcies a les accions que Imagin ha posat en marxa amb la seva comunitat, la plataforma ha plantat més de 340.000 arbres en zones devastades per incendis, com la Vall d’Iruelas (Àvila), i a llocs on la massa forestal ha estat destruïda, com Mahajanga (Madagascar).
Una altra de les prioritats d’Imagin és ajudar en la conservació de mars i oceans. La quantitat de residus que es troben a l'aigua influeix en la capacitat que el mar té d'actuar com a regulador del clima i els fenòmens meteorològics, així com la seva capacitat de capturar CO₂. Per contribuir a tenir mars més nets, Imagin ha instal·lat una xarxa de nou contenidors marins flotants en diferents ports espanyols, denominats Imagin seabins, que filtren l'aigua i capturen els residus per evitar que arribin a l'oceà. A més, Imagin ha promogut accions comercials vinculades a aquest repte, com per exemple la recollida de 10 quilograms de plàstic del mar per cada nova nòmina domiciliada. A través d'aquestes iniciatives, Imagin ha aconseguit retirar més de 21 tones de plàstics del mar.
Donar suport a la transformació social és el tercer gran repte que s'ha proposat Imagin. L'equitat i la inclusió social no només ajuden a aconseguir el benestar de les persones, sinó que també impulsen un major creixement econòmic, més sostenible en el temps i a l'abast de tothom. Per aquest motiu, des d’Imagin s'impulsen accions de voluntariat digital en les quals la comunitat d'imaginers pot involucrar-se des dels seus mòbils i sense sortir de casa. Aquestes activitats consisteixen, per exemple, que els usuaris puguin interactuar i donar suport a persones en risc d'exclusió o col·laborar amb ONG, iniciatives on ja s'han involucrat més de 9.500 voluntaris.
Tot aquest impacte positiu generat per Imagin a través de la seva estratègia de sostenibilitat s'ha vist reforçat per col·laboracions i altres accions, com, per exemple, la convocatòria de creació de projectes emprenedors en l'àmbit de la sostenibilitat, ImaginPlanet Challenge, en el qual han participat més de 2.000 joves; o les col·laboracions amb Too Good To Go, que han permès salvar més de 24.000 quilograms de menjar.
En tots els casos, Imagin s'ha convertit en un altaveu que difon, involucra i consciència sobre els grans reptes que tenim com a societat perquè el futur sigui sostenible.
4 milions d’imaginers
Imagin és una plataforma d'estil de vida impulsada per CaixaBank que ofereix serveis digitals, financers i no financers, que ajuden els seus usuaris, majoritàriament joves menors de 30 anys, en la seva vida diària i en els seus projectes de futur. Actualment compta amb una comunitat de 4 milions d'usuaris, una xifra en continu creixement gràcies a l'àmplia oferta de continguts i serveis —bona part, d'accés gratuït—, la facilitat de registre i la creació de diversos nivells de vinculació, que, a diferència dels bancs tradicionals, no necessàriament impliquen l'alta com a client financer.
Els continguts digitals d’Imagin s'organitzen al voltant de cinc grans territoris: sostenibilitat (ImaginPlanet), música (ImaginMusic), videojocs (ImaginGames), tendències (ImaginCafé) i tecnologia ImaginShop). Així mateix, Imagin ofereix experiències i avantatges especials en àmbits com els viatges, la mobilitat urbana i la formació.
A més, l'aplicació Imagin desenvolupa una oferta de productes financers per cobrir les necessitats d'estalvi i de finançament dels joves que han entrat en l'edat adulta i que comencen a tenir els seus primers ingressos i els seus propis projectes d'estil de vida. En aquest sentit, Imagin manté les característiques que l’han convertit en líder bancari pel públic jove: operativa mobile only (els serveis es presten exclusivament a través de l'app, sense oficines i sense web, que compleix només funcions informatives), sense comissions per a l'usuari i amb un llenguatge propi, senzill i clar, especialment adequat per a una comunicació directa amb els joves.