Inditex va registrar un benefici net de 1.272 milions d'euros durant el primer semestre del seu exercici fiscal 2021-2022 (entre l'1 de febrer i el 31 de juliol), davant unes pèrdues de 195 milions el 2020.
Les vendes del grup en el primer semestre van ascendir a 11.936 milions d'euros, un 49% més respecte al mateix període de 2020, i un 53% a tipus de canvi constant, segons ha informat aquest dimecres la companyia.
Xifres rècord
Aquestes xifres suposen que les vendes, el benefici i la generació de caixa del segon trimestre -entre maig i juliol- són les més altes de la companyia en aquest període, assolint màxim històric. Les vendes a tipus de canvi constant del segon trimestre estanc van anar accelerant-se fins a superar en un 7% la referència prèvia històrica del segon trimestre de 2019 i arribar als 6.993 milions d'euros. En la mateixa línia, el benefici del segon trimestre estanc el 2021 assoleix els 850 milions d'euros i supera el llistó previ de 2019.
El resultat brut d'explotació (Ebitda) va superar els 3.100 milions en el primer semestre, un 109% més, mentre que el marge brut va assolir un 57,9% sobre les vendes, fruit de l'execució del model de negoci, de la seva flexibilitat i de la transformació digital. Amb la informació disponible en l'actualitat, la companyia preveu un marge brut al voltant de 57,5% per a 2021.
Creix la venda 'online'
La venda online continua d'Inditex registrant un "notable creixement", situant-se un 36% a tipus de canvi constant per sobre de la registrada en el primer semestre de 2020, i un 137% superior a la del 2019, previ a la pandèmia. La venda en línia superarà el 25% del total el 2021.
La generació de caixa ha aconseguit també una xifra històrica i va assolir al final del període els 8.023 milions d'euros, per sobre dels 6.486 milions de 2020 i dels 6.730 milions de 2019.
Efecte de la pandèmia
La companyia fundada per Amancio Ortega ha ressaltat que aquestes xifres s'han aconseguit en un entorn en el qual s'ha disposat d'un 15% menys d'hores comercials (-6% en el segon trimestre) a causa dels tancaments, limitacions i restriccions d'aforament que s'han anat adoptant segons la incidència de la pandèmia en les diferents àrees geogràfiques i localitats específiques.
Segon semestre
Respecte a l'inici del segon semestre, en el període comprès entre l'1 d'agost i el 9 de setembre de 2021, la venda en botigues i online a tipus de canvi constant va créixer un 22% respecte al mateix període de 2020 i un 9% amb relació a 2019.
Actualment el 99% de les botigues estan obertes, segons ha indicat la companyia, que ha destacat que les vendes estan tornant a la normalitat i la venda online continua creixent.
Així mateix, les inversions en el període 2020-2022 seran d'uns 900 milions d'euros a l'any. El pla d'inversió inclou una inversió digital de 1.000 milions d'euros al llarg dels tres anys.
Uterqüe s'integrarà a Massimo Dutti
Dins de l'estratègia d'anticipació i transformació digital, Uterqüe s'integrarà a Massimo Dutti al llarg del proper any. Així, tota la gamma de productes d'Uterqüe passarà a estar disponible en la pàgina web i en botigues seleccionades de Massimo Dutti i deixarà de comercialitzar-se en botiga pròpia.
La companyia busca d'aquesta forma aprofitar al màxim la penetració i projecció que Massimo Dutti té en mercats internacionals com els Estats Units, el Canadà, Mèxic o Turquia des de fa anys.
Al tancament del semestre, el grup comptava amb 6.654 botigues, després de l'obertura de 92 noves botigues a 27 mercats de tot el món.