TransPerfect, la multinacional especialitzada en solucions tecnològiques i serveis lingüístics, ha celebrat a través de Webcertain una nova edició de l'International Search Summit en el World Trade Center de Barcelona.
Aquest esdeveniment té per objectiu abordar els desafiaments i oportunitats del màrqueting digital internacional. Durant la jornada, es van discutir aspectes clau de l'optimització per a motors de cerca (SEU) en diferents mercats. La importància d'una estratègia global que pugui adaptar-se a contextos locals ha estat un altre dels temes més destacats al llarg d'aquest esdeveniment.
La jornada ha inclòs xerrades, sessions de Q&A i ponències grupals relacionades amb els reptes del SEU tècnic i la seva implementació a nivell global, la generació de contingut i l'aplicació de la IA en la indústria. També es van presentar casos d'èxit de marques que han aconseguit expandir-se en mercats emergents gràcies a tècniques avançades de màrqueting digital, mostrat estratègies pràctiques que han inspirat als més de 600 assistents.
PRESÈNCIA INTERNACIONAL
Purna Virji, Global Head of Go-to-Market en LinkedIn, ha explorat les estratègies de contingut més efectives per a plataformes amb una perspectiva inclusiva. Virji va explicar la importància de fer accessible el contingut generat: "Moltes empreses utilitzen llenguatge complex per semblar més professionals, però l'important és que el missatge que transmets arribi i sigui senzill d'entendre per a tothom". També ha reflexionat sobre el que les companyies no han de fer a les seves campanyes, mostrant-se en contra de la fomentació d'estereotips i el reforç als cànons de bellesa tradicionals.
Julie Franck, Global Sènior Digital Strategist de TransPerfect Digital, i Mario Lenoci, Digital Content Strategist de TransPerfect Digital, han presentat conjuntament un tema summament interessant sobre les novetats més destacades de la IA aplicades a la creació de contingut. Han mostrat diversos exemples de com aprofitar aquesta tecnologia de la forma òptima amb eines com a Xat GPT per generar 'copys' adaptats a diferents mercats, ressenyes sobre negocis o articles. "Aquestes eines no tenen límits i seran encara més útils amb els anys. És important conèixer-les i esprémer-les al màxim", ha comentat Lenoci durant la ponència.
L'esdeveniment ha finalitzat amb la participació de Martin Splitt, Developer Relations Search & Web ecosystem de Google, que ha protagonitzat una sessió de Q&A amb els assistents. Splitt ha destacat la importància de treballar adequadament amb la IA i generar amb ella contingut de qualitat. "Si creus que la IA és capaç de generar un gran article estàs completament equivocat. Pot buscar i repetir conceptes amb què hagi treballat prèviament, però no té experiència real, ni un context, ni un aprenentatge reflexiu, el factor humà continua sent clau en la creació de contingut de qualitat"