IPG Mediabrands ha llançat un departament per a la creació i connexió intel·ligent d'audiències mitjançant el First Party Data. El First Party Data consisteix a recollir un conjunt de dades —comportaments, subscripcions o mitjançant aplicacions— dels consumidors de la pròpia empresa per obtenir beneficis econòmics, aprendre, ampliar audiències i aprofundir en el compromís amb els consumidors.
La nova unitat està formada per un equip de data scientist, analysts, traders, performance planners i creatius. "El treball del nou departament permetrà impactar en les audiències de qualitat que busca l'empresa, ja que coneixerà molt millor l'actitud i el comportament dels usuaris. Això és imprescindible per encertar amb el missatge que es dona i el millor moment d'impacte en el consumidor", indica l'empresa.
Aquestes accions permetran a les marques enfortir les seves campanyes i trobar solucions a l'explotació dels seus First Party Data. Això cobra especialment importància després de l'anunci de Google —i de navegadors com a Safari i Firefox— d'eliminar les Third Party Cookies.
"Fa anys que diem que és clau conèixer el consumidor perquè les marques siguin rellevants per a ells. El digital, i en particular el First Party Data, ens apropen aquesta possibilitat. Però més enllà de conèixer el consumidor, ens ofereix també el connectar amb ell, i fer-ho en el moment adequat. Per això tenim clar que una bona gestió de la dada no només serà vital en un món cookieless, sinó que ho és ja. Conèixer als nostres actuals usuaris ens garanteix una captació eficaç i eficient," explica Cristina Lera, Màrqueting Solutions director d'IPG Mediabrands.
Conèixer el veritable valor de les dades per explotar-les
A més, Eduardo Flores, managing director de Matterkind, evidencia el fonamental que és aquest nou departament. "Estem vivint una fantàstica evolució i nombrosos canvis en l'ecosistema digital. Aquests ens desafien diàriament, pel que hem d'actuar i buscar la sofisticació per als nostres clients, pensant sempre en el futur i en com evolucionar a la velocitat de l'ecosistema," assenyala el directiu.
"L'ús correcte i òptim del First Party Data és un dels pilars claus i prioritaris tant per a IPG Mediabrands, com per als nostres clients en aquesta evolució digital. Es tracta d'un avenç que comporta altres desafiaments afegits, com és el mesurament a través de nous models de conversió, que aportaran més informació i coneixement dels nostres usuaris i podrem conèixer el veritable valor de les dades i explotar-les de la millor manera", exposa Flores.
Aquesta nova manera d'entendre la comunicació "s'està aplicant ja amb èxit en diferents clients, proporcionant un increïble creixement de resultats de negoci com, per exemple, en la millora del 25-30% del CTR" (percentatge que representa el volum d'usuaris que després de visionar un enllaç fan clic en ell), confirma l'empresa.