Isdin manté el seu lideratge de forma destacada pel que fa a la venda de productes de dermocosmètica amb un 9,95 per cent de quota de mercat, segons les dades de l'informe 'Evolución del mercado en la farmacia española', que elabora mensualment la consultora IQVIA. En segon lloc, li segueix LACER amb un 5,05 per cent de quota, i completen el rànquing la companyia Cantàbria Labs (4,48%), Avene (3,97%) i La Roche Posay (3,29%).
Segons les dades d'IQVIA, dins de l'apartat 'Consumer Health el mercat de la dermocosmètica és el més important per a les farmàcies amb 1.314 milions. Referent als productes de bellesa, la cura facial de dona és la de més facturació amb 208,2 milions, encara que aquest tipus de productes ha notat també un descens (-13.3%) i només dos laboratoris dels deu primers, Isdin i Caudalie, han aconseguit augmentar les seves vendes.
En el cas d'Isdin és la marca que més creix amb un 8 per cent, mentre Caudalie, per la seva part, puja un 3,2 per cent. Cantàbria Labs, que lidera el rànquing, pateix un descens del 7 per cent en les seves vendes. La resta dels laboratoris també acusen una baixada en la seva facturació, sent els que més decreixen Martiderm (-34,8%), Dermofarm (-19,8%), Avene (-17,9%) i Vichy (-16,2%).
Referent a la fotoprotección, en farmàcies el descens en facturació és el més acusat, un -23,6% respecte al mateix període de l'any passat. La causa d'aquest impacte negatiu ha estat la restricció de la mobilitat a tot el territori pel Covid, la qual cosa implica que la gent no hagi pogut passar més temps a l'aire lliure ni visitar zones costaneres, de sol i platja.
En aquest nínxol de vendes en farmàcies, dels 10 primers laboratoris, Isdin es manté com a líder en fotoprotecció, descendint en les seves vendes un 16,6 per cent, una xifra menor que la mitjana. El segueixen Beiersdorf (-18%), Cantabria (-21,2%) i la Roche Posay (-22,1%). D'aquests deu primers laboratoris del rànquing de fotoprotecció, els que més cauen són Avene (-37,2%), Dermofarm (-36,1%), Vichy (31,4%) i Stada (-30,3%).