Després de l'1 d'octubre, la fuga d'empreses va ser massiva. Bon Preu no en va ser una excepció, tot i que un any després, el 2018, van decidir tornar la seu social a Catalunya. El president del grup d'aquesta cadena de supermercats i gasolineres, Joan Font, ha declarat al Matí de Catalunya Ràdio de Mònica Terribas que aquell episodi "va ser lamentable". I ha admès que es van sentir "perjudicats i afavorits una mica" pel seu posicionament favorable al referèndum.
Sense anar més lluny, l'opinió pública espanyola es va fer ressò del detall de posar un punt de venda de l'ANC per vendre samarretes a la passada Diada. Font li resta importància: "Un moviment com aquest que afecta el 50% de la població també repercuteix aquells qui estem al seu servei".
I defineix el procés com "un paràmetre" més a tenir en compte en l'evolució de les vendes que se'n deriven anualment. Sobre aquest fet, creu que "el consumidor ha de venir a comprar per altres raons" que no siguin polítiques. Terribas li ha preguntat per la reacció contrària que pot comportar comprar a Mercadona, depèn del consumidor que sigui, i ha dit que els passa exactament el mateix que ells.
🔴 Joan Font, president de Bon Preu-Esclat, va començar venent bacallà de petit. El seu grup té centenars de supermercats i benzineres. "Estem molt atents a l'evolució del consumidor més enllà del vehicle elèctric"https://t.co/anhR1RCUfR pic.twitter.com/l3aV3CunfO
— El matí de Catalunya Ràdio (@maticatradio) December 16, 2019
Bon Preu tancarà l'any 2019 amb una facturació de 1.500 milions d'euros i sent una de les deu empreses que genera més ocupació a Catalunya. Font, però, ha remarcat que el creixement que van tenir fins al 2000 és molt més alt que aquesta darrera dècada.