El mercat web líder mundial del menjar a domicili Just Eat ha arribat a un acord per comprar els quatre negocis de Rocket Internet i Foodpanda per una xifra de 125 milions que es finançarà amb "recursos de tresoreria", segons ha comunicat la mateixa empresa.
La compra
Més concretament, les plataformes de menjar a domicili adquirides són La Nevera Roja a Espanya, PizzaBo a Itàlia i Hellogood al Brasil i Mèxic. Amb tot, el creixement agregat d'aquests quatre grans negocis va ser del 83% el 2015 i la mida conjunta dels mercats dels seus respectius països ascendeix a més de 10.385 milions d'euros.
Amb aquest acord, Just Eat "espera oferir el millor servei per als restaurants associats i els usuaris, crear sinergies operatives i optimitzar els mercats afectats".
'Menjar-se La Nevera Roja'
L'empresa ideada per Íñigo Juantegui i José del Barrio el 2010, que va començar amb 20.000 euros, s'ha convertit en els últims temps en una de les start-up tecnològiques espanyoles més populars del sector del menjar a domicili.
Després de més d'una ronda de finançament, ampliacions de capital i polèmiques de plagi tecnològic, La Nevera Roja va ser venuda el 2015 per 80 milions a Rocket Internet i un any després ha estat revenuda a Just Eat per una xifra propera als 31,2 milions. Sembla que a Rocket Internet no ha acabat de digerir del tot bé la seva absorció de La Nevera Roja.
La compra acordada per Just Eat no només ha estat rendible en un sentit econòmic, sinó que a més li ha permès absorbir l'única competidora que li quedava al mercat espanyol després de l'adquisició de Sindelantal durant el 2012 amb el que es consolida definitivament com el gran líder del sector. S'ho ha menjat tot.
L'impacte
Una vegada descomptats els costos derivats de l'operació, Just Eat espera tenir un impacte positiu en el balanç de 2016 mitjançant 6,4 milions d'euros en el seu ebitda (beneficis abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) de 2017 i 12,9 milions al del 2018.
A l'espera de l'aprovació de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), Just Eat ja ha tancat la seva adquisició a Itàlia, Brasil i Mèxic a la vista que la seva adquisició a Espanya es completi al llarg del segon trimestre del 2016.
De moment, Just Eat que té les seves oficines centrals a Londres ja atén les comandes de més de 12,5 milions d'usuaris i més de 60.000 restaurants. I amb aquestes quatre adquisicions, encara queda molt menjar per cruspir i moltes comandes per repartir.