L'empresa catalana de recursos humans Factorial ha tancat una ronda de finançament de sèrie B per valor de 80 milions de dòlars -uns 67,4 milions d'euros-, liderat pel fons d'inversió nord-americana Tiger Global Management, i destinarà els recursos obtinguts al seu pla d'expansió a Espanya i en mercats internacionals.
En aquesta nova ronda de finançament, que arriba un any després dels 15 milions d'euros que va captar el 2020, també han participat inversors anteriors com CRV, Creandum, Point Nine Capital, Colúmbia Lake Partners i K Fund.
Segons l'empresa emergent catalana, el seu objectiu és "convertir-se en el líder en tecnologia perquè les pimes gestionin millor les seves empreses" i facilitar l'accés a informació perquè puguin prendre decisions basades en dades, de la mateixa manera que ho fan les grans companyies.
El conseller delegat i fundador de Factorial, Jordi Romero, ha celebrat la seva aliança amb Tiger Global Management i el suport dels seus inversors previs i ha destacat la seva missió: "Convertir-nos en líders mundials en tecnologia per als recursos humans per a petites i mitjanes empreses, i tenir el suport dels nostres inversors fins que entrem al mercat públic".
Per la seva part, John Curtius, soci de Tiger Global, ha assenyalat que el mercat del programari de recursos humans resulta una oportunitat "molt gran" a Europa, i que Factorial "està increïblement bé posicionat per aprofitar-ho".
Amb els recursos obtinguts, Factorial, preveu contractar dissenyadors de producte i enginyers, així com incrementar el seu objectiu de comercialització, explica l'empresa. En l'actualitat compten amb una plantilla formada per 257 treballadors i preveuen duplicar-la en els pròxims mesos. Els seus clients es troben a més de 60 països, sobretot a Espanya, França i Amèrica Llatina, i ara preveuen obrir noves oficines al Brasil i els Estats Units.
Augment de la plantilla i oficina a Mèxic
L'evolució d'aquesta empresa emergent ha estat meteòric i el mes de juliol passat ja van anunciar l'obertura d'una nova oficina a Mèxic, la primera al mercat d'Amèrica Llatina, després de tancar una ronda d'inversió de 15 milions d'euros. L'empresa ja tenia presència comercial a la regió i ha decidit obrir una nova sucursal davant de "l'oportunitat" per consolidar la seva política d'expansió internacional.
L'objectiu de l'empresa és digitalitzar els recursos humans de més de 500 companyies al país. Més enllà d'aquesta obertura, la tecnològica ha continuat creixent l'últim any i ha quadruplicat la plantilla, fins a 200 empleats. L’entrada de la companyia al mercat mexicà respon a l'objectiu de solucionar els "reptes i desafiaments" de les empreses de Mèxic i Amèrica Llatina.