LALIGA ha estat distingida com la marca més destacada d'Espanya en xarxes socials segons l'Observatori de Marques en Xarxes Socials 2024 presentat per IAB Spain, l'associació de publicitat, màrqueting i comunicació digital a Espanya.
De les sis mètriques analitzades a l'Observatori, LALIGA lidera folgadament cinc d'elles: comunitat, 'engagement', interaccions, eficiència i viralidad, per davant de més de 200 marques analitzades amb presència a Espanya, tant nacionals com internacionals. Es pot destacar que aquesta edició s'ha creat fins i tot una categoria i menció especial per a LALIGA, a causa que obté resultats per sobre de les mitjanes generals de l'estudi, per a així poder realitzar una comparativa realista amb les dades de l'edició anterior de l'Observatori, sense presència de la competició espanyola.
LALIGA és un referent mundial en xarxes socials, amb més de 230 milions de seguidors a nivell global, entre les 16 plataformes i 20 idiomes diferents en les que publica. "L'estudi reflecteix la importància que des de LALIGA es dona als canals digitals i a les xarxes socials, així com l'interès real que té la societat en el futbol. És a més un suport a la nostra estratègia perquè creixi l'audiència que s'apropa a LALIGA, tant en amplitud de mercats com de rangs d'edat, que es fidelitzi l'usuari perquè segueixi àvid de contingut de LALIGA, i que tot això redundi en possibilitats de creixement per als nostres Clubs", va explicar Alfredo Bermejo, director d'Estratègia Digital de LALIGA, present en la presentació.
Aquest estudi, desenvolupat en col·laboració amb les empreses associades, Alkemy, Gestazion i Metricool, busca proporcionar dades clau del mercat espanyol, oferint a les marques un marc de referència per avaluar i comparar la seva activitat en xarxes socials davant altres marques i sectors, així com establir uns estàndards de mesurament aplicables a qualsevol xarxa social, actual o futura. Per a això, recull i analitza l'activitat de 206 marques, seleccionades segons el seu volum d'inversió i categorització al sector, amb dades facilitades per adjinn.