El president del Barça, Joan Laporta, ha anunciat aquest dilluns que el club té la intenció de crear un metavers i una criptomoneda blaugrana. Ho ha dit en una conferència al Mobile World Congress per parlar sobre el futur digital del club. Ha estat una xerrada per explicar que la idea de ser “més que un club” ha de passar aquest segle XXI per digitalitzar l’entitat blaugrana. És per això que Laporta ha explicat des del Keynote Stage de la Fira de Gran Via que “els nostres jugadors estaran al metavers” i que “volem crear una criptomoneda blaugrana”. En aquesta línia, ha afegit que “d’aquí poc” el club crearà el seu primer NFT.
‘Blockchain’ és una de les paraules que està sonant més en aquesta edició del Mobile. I és per això que també sonen les sigles NFT (Criptovalor no fungible, en anglès). Els NFT són, de fet, certificats de propietat d’actius virtuals o físics; i en els darrers anys ha augmentat la comercialització d’aquest tipus d’actius. Així mateix, el blockchain és una tecnologia que es fonamenta en una base de dades distribuïda i segura que es pot aplicar a molts tipus de transaccions. És en aquesta tecnologia que es basen elements com els NFT o el metavers. I és per aquest motiu que la paraula “blockcain” també ha sonat en diverses ocasions durant la compareixença de Laporta.
“El Barça és passió i emoció, i la tecnologia ens ajudarà a impulsar aquesta essència fins al final”, ha assegurat el president blaugrana. Tot i que Laporta ha insistit en més d’una ocasió que “els diners no són el més important” en un club de futbol, el màxim responsable del club ha reconegut que la digitalització de l’entitat és un camí legítim per competir contra altres clubs “que tenen grans empreses o estats al darrere”.
Cal recordar que el nou patrocinador de les samarretes del Barça serà Spotify, però que Vegan Nation sonava com a ferma candidata. Es tracta d’una empresa d’Israel que fonamenta el seu negoci en les criptomonedes i el blockchain. Durant la seva compareixença, Laporta ha manifestat que el Barça està constantment “buscant nous patrocinadors” i que el nou món digital ha de significar “democratització, inclusivitat i comunicació”.
El president blaugrana també ha recordat que el club col·labora amb startups. “El Barça ha estat sempre innovador en l’ús i l’adaptació de les noves tecnologies, i volem que continuï sent així; sabem que el blockchain serà important durant els darrers anys, i el club no es vol perdre aquestes oportunitats”, ha afegit. I ha assegurat que “d’aquí poc podrem oferir productes digitals als nostres membres i fans; serà un tipus de producte alineat amb els valors del club”.