Les empreses tecnològiques espanyoles han assegurat que la nova Llei d'Empreses Emergents que impulsa el Govern "és un bon inici, però és necessari continuar treballant". Han coincidit en aquesta idea el CEO de Wallbox, Enric Asunción; la CEO de Xarxa Points, Laura Urquizu; el cofundador de Colvi, Sergi Bastardas, i el CEO de Factorial, Jordi Romero, en un esdeveniment en el marc del Mobile World Congress. Romero ha lamentat que la nova llei "no impacta a les empreses emergents quan el necessiten, que és quan neixen", mentre que Asunción ha assegurat que és "més" de l'esperat, però que les empreses emergents espanyoles continuaran sent un 50% menys competitives que les d'altres països pels impostos que hauran de pagar els seus treballadors. Urquizu ha assenyalat que "les 'stock options' haurien de ser considerades guanys de capital" i no de treball, com marca el nou text. Bastardas ha subratllat que després de la pandèmia, el món és "encara més competitiu" i ha incidit en la idea que les empreses emergents espanyoles han de poder guanyar en competitivitat.
Preguntats sobre si el fet de ser empreses nascudes a Espanya ha suposat traves a l'hora de captar capital, Urquizu ha explicat que "mai no ha estat un problema" perquè l'ecosistema espanyol és un espai en el qual tots els fons mundials miren. Tanmateix, ha lamentat que "Espanya no és el millor lloc per construir una empresa" a causa dels impostos que s'han de pagar.
Asunción ha destacat que, especialment, Barcelona i Madrid són bons llocs per "portar expatriats" i que la capital catalana en un lloc al qual la gent vol anar, per la qual cosa és fàcil atreure talent que se sumeix al local, que ha assegurat que és bo.
Romero ha declarat que el 2010 es va veure obligat a traslladar la seu de la seva primera empresa als Estats Units, ja que els inversors eren nord-americans, mentre que el 2021 va aconseguir tancar una ampliació de capital amb inversors d'aquest país mantenint la seu a Barcelona, i fins i tot, sense viatjar per les restriccions de la pandèmia. Bastardas, per la seva part, ha celebrat que Espanya "s'ha situat en el focus, mentre que fa un temps "pocs inversors dels Estats Units invertien en Espanya".
Glovo guanya "independència"
Aquest dimarts també ha participat en el MWC el CEO i fundador de Glovo, Òscar Pierre, que ha assegurat que la futura venda de l'empresa a Delivery Hero els permet "continuar el camí amb més independència que abans". Pierre ha explicat que la direcció de l'empresa estava "desalineada" amb els antics inversors i que això s'emportava el 70% del seu temps i el 90% del temps del director financer de l'empresa, Eduard Ros.
"Ara tinc cap, però no ho sento així. Abans ja ho tenia amb el consell d'administració i era pitjor perquè no estàvem alineats. Amb Niklas Östberg, CEO de Delivery Hero, és molt fàcil, és com un amic i tenim la mateixa estratègia", ha assenyalat, Pierre ha recordat que la transacció encara no s'ha realitzat, per la qual cosa la valoració de l'empresa en 2.300 milions d'euros "és una mica falsa" i que el preu final dependrà del valor de l'acció quan es tanqui, durant l'actual exercici.
Aquest dilluns, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) va anunciar l'aprovació de l'adquisició de Glovo per part de Delivery Hero, que consisteix en la compra per part de la companyia alemanya del control exclusiu de Glovo mitjançant la compravenda de les seves participacions a una sèrie d'accionistes.