La celebració de la Copa Amèrica de vela a Barcelona s'ha convertit al millor aparador per a la ciutat i la seva projecció global. Grans marques de sectors diversos donen suport a una competició amb 171 anys d'història que es considera el tercer esdeveniment esportiu amb més impacte després dels Jocs Olímpics o del Mundial de Futbol.

Louis Vuitton, patrocinador oficial d'aquesta 37 edició, va donar el tret de sortida al maig amb la seva desfilada 'Creuer' i la ciutat s'ha obert de forma progressiva al mar per viure en directe, des de finals d'agost, les regates entre els equips que compten amb el suport de grans firmes de moda de luxe i l'alta rellotgeria.

Mentre les tripulacions de neozelandesos, americans, italians o suïssos despleguen al mar la seva millor estratègia, aquestes reconegudes firmes aprofiten la seva presència per reforçar la seva projecció internacional i traslladar temporalment el seu epicentre a la capital catalana per a apropés al públic i al comprador.

Coincidint amb la Copa Amèrica, la milla d'or de Barcelona, el Passeig de Gràcia, també ha aconseguit el seu particular protagonisme amb una proposta que compta amb grans referents del luxe i a què s'han unit obertures com l'exclusiva botiga de Tudor o la Casa Isdin.

La inauguració més recent és la protagonitzada per l'ensenya Panerai, que ha obert la seva primera boutique a Barcelona molt a prop de la Diagonal. I ho ha fet de la mà d'una firma espanyola consolida al sector d'alta joieria i rellotgeria: Rabat, el seu distribuïdor oficial durant molts anys.

Panerai reafirma, segons ha detallat la companyia italianosuïssa, el seu compromís amb el mercat espanyol i dona visibilitat a la seva col·laboració a l'equip de vela italià Lluna Rossa Prada Pirelli.

El seu desembarcament, a més, permet completar la proposta prèmium que l'alta rellotgeria ha anat teixint a poc a poc en aquesta emblemàtica artèria comercial de Barcelona. Rabat, des del seu establiment insígnia a Casa Codina, al costat de La Pedrera, ha actuat de catalitzador i amfitrió d'una oferta que es distingeix per una estratègia d'excel·lència i fidelització del client que busca personalització en joies o rellotgeria de grans marques. De fet, la firma ja compta amb cinc establiments al llarg de Passeig de Gràcia. Durant la celebració de la competició, el grup està realitzant visites a les bases i sortides amb vaixell amb professionals de la navegació i amb clients.

Rabat també ha actuat de propulsor de l'arribada d'altres marques de referència a la capital catalana, com Hublot i la seva primera boutique en 2023, i aquest juny passat amb Tudor, que des del seu establiment també exhibeix aquests dies la seva aposta pel món de les regates competitives i per la Copa Amèrica de vela com a soci oficial de cronometratge de l'equip suís Alinghi Red Bull Racing.

Altres firmes rellotgeres també s'han implicat en les regates, com a Omega, amb una doble condició: col·laborador de l'Emirates Team New Zealand i cronometrador oficial de la competició.

La simbiosi entre alta rellotgeria, mar i vela vol apropar-se al públic i connectar amb noves audiències i moltes marques de luxe organitzen al llarg d'aquestes setmanes esdeveniments i llançaments per aprofitar el potencial d'una competició que, segons les estimacions de Barcelona Capital Nàutica, tindrà un impacte per a l'economia local de més de 1.200 milions d'euros. També ha comportat la creació de més de 19.000 llocs de treball i l'estimació de 2,5 milions de visitants fins al mes d'octubre, quan finalitzi la prova.