La reunió entre els representants dels vigilants de seguretat de l'aeroport de Barcelona-El Prat i la direcció de l'empresa Trablisa ha finalitzat sense cap acord, de manera que es manté la vaga indefinida prevista per a divendres.
La reunió ha començat a les 10 del matí amb la mediació del Departament de Treball, però després de gairebé tres hores no s’ha aconseguit arribar a cap acord.
"Tot en contra"
A l'entrada de la reunió, l'assessor del comitè de vaga de Trablisa, Juan Carlos Giménez, ha expressat que els vigilants dels controls de seguretat del Prat esperaven que l'empresa fes una "proposta de mínims", però ha apuntat que els treballadors ho tenen "tot en contra" en les negociacions amb Trablisa.
"L'empresa portarà una proposta de mínims per dir que negociem, però no tenim esperances que sigui de profit per als treballadors", ha afirmat. Així mateix, Giménez ha reiterat que els vigilants tenen "tot el dret a fer vaga" i que per complir amb els serveis mínims del 90% establerts per la delegació del govern espanyol, s'hauria de trucar personal que està de baixa o de vacances. Així doncs, ha exposat que aquest alt percentatge serà "difícil" de cobrir perquè hi ha molta gent fora.
A més, Giménez ha criticat el suport que rep Trablisa per part d'Aena i del govern espanyol i ha apuntat que, malgrat que la proposta de l'empresa no tindrà "ni els mínims" que demanen els vigilants, els treballadors convocaran una assemblea aquest dijous per traslladar el que s'ha parlat durant la reunió d'aquest dimecres. Tot fa pensar, però, que els treballadors votaran a favor d'anar a la vaga a partir de la mitjanit de divendres.
Serveis mínims del 90%
Aquest dimarts, el govern espanyol va decretar un 90% de serveis mínims per a la vaga indefinida dels serveis de seguretat i vigilància convocada a partir d'aquest divendres, fet que ha estat criticat pel comitè d’empresa, que ha assegurat que es tracta de serveis mínims abusius fins al punt que caldria fer retornar personal de vacances per poder-los complir.
Segons la resolució dels serveis mínims, se n’han dictat uns de tan alts perquè "afecten un sector estratègic com el transport aeri, on l'activitat laboral realitzada per un nombre reduït de treballadors comporta un efecte multiplicador de tal magnitud que tècnicament obliga, en cas de vaga, a la determinació d'uns serveis mínims superiors als que es correspondria fixar si es tractés d'una altra activitat".