El 95% de les empreses de moda asseguren que els preus pujaran aquest any al conjunt del sector i preveuen que aquesta tendència alcista es mantingui durant el pròxim any. Segons el XII baròmetre elaborat per Modaes i Veepee, l'enquesta plantejada a 300 empreses de moda a Espanya al setembre revela que el 53% de les companyies incrementarà "amb tota seguretat" els preus aquest 2022 i un 29% opina que "probablement pujaran". Per contra, el 18% restant afegeix que "es mantindrà estable" i cap negoci espanyol preveu reduir els preus. "Són uns resultats inèdits" en la història de la confecció d'aquest baròmetre, apunten les empreses que han col·laborat en l'elaboració de l'informe. Sobre la situació empresarial, el 57% dels negocis han confirmat que han recuperat les xifres de l'any passat i que s'han apropat als nivells de 2019, en tant que 9 de cada 10 companyies afirmen haver millorat els seus resultats aquest any. Sobre aquesta mateixa qüestió, el 75% dels enquestats afirma que aquest any "serà positiu, amb millors resultats" que l'any passat i només un 6% creu que les vendes baixaran.
Comerç en línia
Respecte a l'ocupació, el 65% dels negocis consultats acabaran aquest exercici amb un increment de la plantilla, si bé l'optimisme sobre l'evolució de la feina es modera aquest any respecte a 2021, quan nou de cada 10 empreses preveien incrementar els seus equips. Per canals de distribució, l'anàlisi apunta en línies generals que el comerç electrònic "perd força, però es manté líder", el multimarca "aguanta" en segona opció i la botiga física "torna a agafar impuls". De fet, el 37% de les empreses de moda enquestades assegura que el canal online és el més important per ells, en tant que el multimarca és el més apreciat pel 30% dels negocis, mentre que el 22% confia en l'hegemonia de la botiga. L'aposta per la venda en línia segueix a l'alça, ja que l'estudi assenyala que el 51% de les empreses confia en el fet que continuarà elevant la seva facturació a través d'internet aquest any.
L'estudi indica que el 65% de les empreses del sector ja cobren per les comandes online en alguns casos i un 9% confirma que ho fa sempre. Menys popular és l'opció de cobrar per les devolucions: ho fan un 49% de les empreses, tot i que un 27% ho contempla. Després d'analitzar el baròmetre, Anja Brehm, directora general de Veepee a Espanya, ha assenyalat que "sembla que estem en un canvi de paradigma en el qual les noves estratègies de preus permetran aplicar polítiques adequades al boom i consolidació de l'online en què ens trobem" i ha afegit que "també permetrà blindar el marge i generar, així, negocis més forts. A més, serà una bona campanya de conscienciació pels consumidors".