La Intel·ligència Artificial (AI) s'obre pas entre les prioritats de compra dels usuaris de smartphones a Espanya, segons un recent estudi de la companyia tecnològica OPPO.

Les dades de l'informe revelen que el 46,6% dels usuaris espanyols considera molt importants les funcions d'IA a l'hora d'adquirir un dispositiu. De fet, la majoria dels enquestats (86,4%) ja té en compte aquestes capacitats, amb una lleugera diferència segons el gènere: el 52,7% són homes i el 47,3% dones. Però, a més, l'IA és especialment rellevant a l'hora d'adquirir un mòbil per al 53,4% dels espanyols majors de 55 anys, així com per al 43,4% dels joves d'entre 18 i 34 anys.

A més de les dades d'aquest estudi, OPPO destaca altres investigacions que confirmen l'auge de l'IA al sector de la telefonia mòbil. L'informe "GenAI Smartphone Shipments and Insights", de l'empresa Counterpoint Research, projecta que les vendes de smartphones amb IA generativa (GenAI) assoliran més de 100 milions d'unitats el 2024. Segons OPPO, aquestes expectatives de vendes reflecteixen una creixent inversió de les grans companyies tecnològiques en IA, coincidint amb l'increment de la demanda d'aquestes funcions per part dels consumidors.

Conscient d'aquesta creixent demanda, OPPO va anunciar recentment el seu propòsit d'apropar la tecnologia d'IA a 50 milions d'usuaris el 2024 i integrar-la a totes les seves línies de productes, començant per l'acabada de presentar sèrie OPPO Reno12. Aquest és un dels dispositius amb què OPPO afirma buscar una democratització de l'accés a aquestes tecnologies, permetent que un major nombre de persones pugui beneficiar-se dels seus avantatges.