La irrupció de les xarxes socials i diferents plataformes de continguts que ofereixen nous entreteniments ha sacsejat la indústria audiovisual augmentant una oferta especialment dirigida als joves, la qual cosa ha impactat directament al sector esportiu, que ha hagut de buscar noves fórmules per arribar als consumidors i mantenir la seva quota de mercat.

Perquè aquestes estratègies tinguin èxit, clubs i entitats esportives han de tenir clar quin és el perfil dels aficionats, alguna cosa que, segons l'últim estudi de l'Intelligence Research in Sponsoring (Iris) recollits en el 'Global Sports Survey' de PwC xoca contra un dels mites més difosos dels últims anys: que els joves s'han desenganxat de l'esport.

Així, l'informe revela que el 55% de les persones d'entre 16 i 24 anys veuen amb bons o molt bons ulls pagar per veure esport, davant el 28% dels que tenen entre 55 i 64 anys. D'aquesta forma, els centennials compten amb gairebé 2 comptes de mitjana de subscripcions en diferents plataformes de continguts, per les 1,4 que tenen els d'entre 55 i 64 anys.

D'altra banda, els de la generació Millenial més tardans (entre 25 i 34 anys) són els que estan més disposats a pagar per veure esdeveniments esportius. A més, són els consumidors que veuen esport amb més freqüència, més de 24% ho fa tots els dies, tant de manera online com a través de la televisió tradicional. Un hàbit que no és tan alt ni si més no entre els majors de 55 anys, sent del 16% a la televisió, i del 9% a Internet.

Davant d'aquesta realitat, les perspectives d'inversió en el sector són molt optimistes. Així, el 68% de directius inclosos en aquest estudi espera que els inversors s'interessin per actius esportius entre els quals s'inclouen les forquilles de drets audiovisuals. Un altre 41% creu que els fons continuaran buscant oportunitats entre lligues i clubs, mentre que un 22% preveu un augment en inversions d'esports, apostes esportives i plataformes de jocs fantasy.

Tenint en compte aquestes perspectives d'inversió, el 83% dels executius urgeixen a la necessitat d'implantar nous models comercials que facin més atractius els productes esportius per continuar captant fans als seus respectius esports.