Mobile World Capital Barcelona i la Conselleria de Polítiques Digitals i Administració Pública han presentat aquest dilluns a Barcelona la Mobile Week Catalunya 2021, que, en el tercer any d’existència, arriba a 18 territoris catalans. Una setmana dedicada a apropar la tecnologia a la ciutadania a través de diferents activitats gratuïtes que combinaran els formats presencial i digital i que se celebrarà durant dues setmanes, del 21 al 27 de juny i del 5 a l’11 de juliol, en funció dels territoris on se celebri i coincidint amb la celebració del Mobile World Congrés.
Els representants de cada territori han participat en la presentació d'aquesta nova edició, destacant cadascun d’ells les activitats que tindran lloc als seus territoris. En total l'esdeveniment se celebrarà en 18 municipis catalans, 8 més que en l'última edició, 5 de la demarcació de Barcelona (Badalona, Mataró, Terrassa, Sant Pere de Ribes i Vilanova i la Geltrú), 5 de la Catalunya Central (Vic, Manresa, Igualada, Centelles i Rupit), 4 de Girona (Girona, Figueres, Llagostera i Riudellots de la Selva), 2 poblacions de Lleida (Lleida i Mollerussa), 1 de l’Alt Pirineu (La Seu d’Urgell) i, per últim, en una comarca de les Terres de l'Ebre (Ribera d’Ebre).
La presentació també ha comptat amb la intervenció del conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, que ha volgut "fer un reconeixement especial als alcaldes i alcaldesses, als municipis i les comarques que han entès que, avui, la tecnologia, és un accelerador del progrés. Un aliat imprescindible en la millora de les seves viles i ciutats". Puigneró també ha remarcat que "la tecnologia, avui, pot permetre millorar i molt, la governança de les ciutats, però també desenvolupar una nova economia digital que permeti crear oportunitats i arrelar-nos en el territori".
Tot seguit ha intervingut, el CEO de Mobile World Capital Barcelona, Carlos Grau, que ha volgut destacar la importància que, aquest any, amb Mobile Week Catalunya s’aconsegueixi ampliar la capil·laritat d’un projecte que ha demostrat ser un èxit. I ha subratllat que el projecte no seria possible sense "l'interès i l’impuls dels ajuntaments que fan créixer la iniciativa".
Què tocarà la Mobile Week?
De cara l'edició d'aquest any, la Mobile Week ha apostat per tractar tres temàtiques principals, molt enfocades a cobrir les necessitats i inquietuds de la ciutadania catalana, la protecció de la nostra privacitat i dades a Internet, les habilitats professionals digitals que demana el nou mercat laboral i el paper que desenvolupa la tecnologia durant les crisis.
A més, també s'incorporarà el Family Day, una aposta per aprendre sobre tecnologia en família a través de l’entreteniment. Concretament, serà una jornada amb una programació especial perquè les seves famílies catalanes, sobretot els més petits, puguin formar-se d’una forma dinàmica i divertida.
Durant les setmanes del 21 al 27 de juny i del 5 a l’11 de juliol, els 18 territoris de tota Catalunya impulsaran l’empoderament i alfabetització digital dels ciutadans, "plantejant diferents espais de reflexió i participació que permetran adquirir eines i coneixements per afrontar el nostre present digital més informats i capacitats".