Les empreses de telecomunicacions incrementaran clarament la seva reputació entre els consumidors per la seva tasca durant la crisi generada pel coronavirus, segons recull un informe elaborat pels analistes de Morgan Stanley, un aspecte en el qual la firma coincideix amb la resta de cases d'anàlisi.

Tradicionalment, les companyies de telecomunicacions no solien ocupar els primers llocs entre les empreses més valorades, tanmateix, en l'actualitat problemes com una deficient atenció al client, mala cobertura, tarifes elevades o factures inesperades per roaming "semblen definitivament superats".

Així, l'"excel·lent reacció i les facilitats" de les companyies de telecomunicacions davant de la crisi provocada per la pandèmia del Covid-19 està fent que els consumidors apreciïn encara més els serveis que les empreses del sector els ofereixen.

Serveis molt valuosos

Segons l'informe de l'entitat financera, que recull les claus que, segons la seva opinió, marcaran l'esdevenir d'aquest sector Europa després de la pandèmia, les operadores estan prestant serveis "molt valuosos" a la comunitat que estan permetent el teletreball, la formació a distància i l'entreteniment en temps de confinament.

Alhora, afegeix que les empreses estan tenint gestos de generositat cap a la societat en forma de descomptes i d'aportacions solidàries, que estan sent "molt bé percebuts" per la ciutadania.

Telefónica

Entre els exemples que Morgan Stanley ofereix sobre el sector a Espanya, es troben la decisió de Telefónica de desplegar les xarxes de l'hospital instal·lat a Ifema (Madrid), l'ampliació de 30 gigues de dades sense cost addicional durant dos mesos als clients de Fusión i mòbils i l'accés gratuït a Movistar Junior. Tot això, al marge de la qualitat del servei i el bon funcionament de la seva xarxa.

De fet, un tercer element molt destacat per Morgan Stanley és el bon rendiment que han registrat les xarxes europees davant d'un augment exponencial de la demanda i un volum de dades que trenca tots els rècords històrics. En el cas de Telefónica a Espanya, els volums van créixer un 40% en l'ús de mòbil per a veu i entre un 60% i un 70% en el de dades de la xarxa fixa durant la primera jornada laboral d'Estat d'alarma, una pressió que les xarxes estan suportant sense cap incident destacable.

Escenari post-covid

L'informe també preveu que els volums d'ús s'incrementaran a l'Europa post-covid, fent-se lliscar-lo progressivament cap als plans de dades il·limitades i moderant-se la tendència descendent en la contractació de línies fixes.

Morgan Stanley creu possible, encara que no probable, que es produeixin millores regulatòries o s'introdueixin mesures favorables a la competència a curt termini. Tampoc no preveu ajuts financers al sector, degut precisament al seu bon comportament en la crisi i al seu caràcter anticíclic.

Quant als beneficis de les empreses, l'entitat financera considera que les companyies de telecomunicacions van suportar i comportar-se millor que la mitjana del mercat, amb descensos lleugers entre el 5% i el 15% segons els casos.