L'organització de consumidors d'Andalusia (Facua) ha detectat aquest cap de setmana un ''forat de seguretat'' en el portal de Movistar que ha permès que es publiquessin dades privades dels seus clients com el nom, el domicili, les direccions de correus electrònics, els seus telèfons fixes i mòbils i el detall de les seves trucades de telèfon, segons un comunicat d'aquesta organització de consumidors andalusa.
El portaveu de Facua, Rubén Sánchez, ha anunciat que avui ha presentat una denúncia contra Telefónica d'Espanya i Telefónica Mòbils davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) amb l'objectiu d'obrir un expedient sancionador contra les dues companyies de telecomunicacions.
Facua va detectar aquest ''forat de seguretat'' aquest diumenge a la tarda i immediatament ho va comunicar a les dues companyies de telecomunicacions afectades.
Irregularitats
L'organització de consumidors ha assenyalat que durant la nit del diumenge al dilluns, les dues companyies de Telefónica han eliminat diferents funcionalitats dels seus portals respectius per evitar que les dades dels seus clients es mantinguessin a la vista dels navegants d'Internet. Aquest dilluns al matí a primera hora l'error de seguretat ja estava neutralitzat i el llista de clients ja no esta disponible al públic.
Entre el diumenge i el dilluns, l'error de seguretat ha permès que qualsevol usuari d'Internet amb un contracte amb Telefónica, sense necessitat de tenir coneixements d'informàtica, pogués obtenir els llista de clients de les dues companyies després d'introduir el seu DNI i contrasenya d'accés.
Un cop detectat ''el forat de seguretat'', Facua va contractar un notari perquè verifiqués i aixequés acta de la irregularitat.
Cap ús fraudulent
Un portaveu de Telefónica ha informat a l'ACN que la companyia de telecomunicacions ha obert un procés d'anàlisi intern per saber les causes de l'error que han provocat aquest ''forat de seguretat''.
El mateix portaveu ha assegurat que no s'ha detectat cap ''ús fraudulent'' del llistat de clients i de les seves dades personals durant el període de temps que han estat exposades al públic en general.
Telefónica afirma que tan bon punt es va detectar l'error de seguretat en la tarda del diumenge, els serveis de Telefónica han pres les mesures necessàries per neutralitzar el ''forat'' que s'ha solucionat en el transcurs de la matinada d'aquest dilluns.